Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RİVAYET TEFSİRİ
1 Dersin Adı: RİVAYET TEFSİRİ
2 Dersin Kodu: TIB5143
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. CELİL KİRAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cekiraz@hotmail.com
0224.2431066
Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kur’ân âyetlerinin doğru anlamlarına ulaşmak isteyen günümüz araştırmacısının, önceki dönemlerde (Hz. Peygamber, sahâbe, tâbiûn, etbâu’t-tâbiîn dönemlerinde) Kur’ân’ın nasıl tefsir edildiğini bilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, ilk dönem tefsir anlayışını ortaya koymak ve bunu imkânlar ölçüsünde öğrenciye kavratmak amacıyla rivâyet tefsiri metinlerine yönelik böyle bir ders konulmuştur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İleri düzeyde tefsir bilgisi elde edilir..
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Rivâyet tefsiri kavramının içeriğini kavrayabilme;
2 Rivâyet tefsirleri literatürü hakkında genel bilgi sahibi olma;
3 İlk müfessir olan Hz. Peygamber’in Kur’ân tefsirindeki yerini analiz edebilme;
4 Kur’ân’ın doğrudan muhatapları olan sahâbenin tefsirdeki yerini kavrayabilme;
5 İkinci nesil olan tâbiûn âlimlerinin Kur’ân’ın anlaşılmasındaki rolünü fark edebilme;
6 Kur’ân yorumlarında, zaman içerisinde birtakım farklılıkların ortaya çıktığının farkına varabilme;
7 Bir âyetle ilgili, aynı müfessirden birbirinden farklı iki veya daha fazla görüşün aktarılabildiğinin farkına varma ;
8 Tefsirle ilgili bazı rivâyetlerin, senet bakımından güçlü veya zayıf olabileceğinin farkına varma ;
9 Rivâyet tefsiri külliyâtında yer alan senetsiz rivâyetlerin ortaya çıkardığı sorunları analiz edebilme;
10 Müfessirlerin, farklı dînî geçmişlere sahip müslümanların eski kültürlerinden etkilenebildiklerini fark etme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Rivâyet tefsirinin tanımı ve içeriği
2 Önemli rivâyet tefsiri eserleri
3 Mukâtil b. Süleyman tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
4 Mukâtil b. Süleyman tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
5 Taberî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
6 Taberî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
7 Ebu'l-Leys es-Semerkandî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
8 Ebu'l-Leys es-Semerkandî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
9 İbn Atıyye tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
10 İbn Atıyye tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
11 İbnü’l-Cevzî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
12 İbnü’l-Cevzî tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
13 İbn Kesîr tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (I)
14 İbn Kesîr tefsirinden seçme metinlerin müzakeresi (II)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mukâtil b. Süleyman, Tefsîru Mukâtil
Taberî, Câmiu’l-Beyân an Te’vîli Âyi’l-Kur’ân
Ebu'l-Leys es-Semerkandî, Bahru'l-Ulûm
İbn Atıyye, el-Muharraru’l-Vecîz
İbnü’l-Cevzî, Zâdu’l-Mesîr fî İlmi’t-Tefsîr
İbn Kesîr, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin akademik kazanımları, onların bilgi, çözümleme, anlama, açıklama, yorumlama ve bilimsel değerlendirme yapma düzeylerini ölçen ara sınav ve final şeklindeki klasik sınavlarla tespit edilmektedir.
Açıklama .
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 2 3 2 1 3 1 3 3 3 3
OK2 2 4 3 1 2 3 3 4 2 2 2 1
OK3 2 2 4 4 3 2 3 3 2 3 2 1
OK4 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK5 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK6 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK7 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK8 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK9 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
OK10 5 4 4 4 4 5 0 4 0 3 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr