Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
METAFİZİK I ZAMAN FELSEFESİ
1 Dersin Adı: METAFİZİK I ZAMAN FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: FDB5161
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZİKRİ YAVUZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Zikri Yavuz
zikriyavuz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Metafiziğin tanımlanması, metafiziğin diğer bilimler arasındaki yeri ve önemini kavrayabilmek, metafiziğin bazı felsefi problemleri ele almadaki rolünü açıklamak, bu bilimin temel konularını tartışma ve analiz etme becerisi kazanmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bir problemin çözümüne yönelik araştırma ve yorumlama kabiliyetinin geliştirilmesi
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Varoluş, gerçekçilik, tümeller, zaman, uzay, değişim, özgür irade gibi sorunları tartışmak ve analiz etmek.;
2 Din filozofları tarafından bu konuda yapılan bir dizi bilimsel argümanı eleştirel olarak değerlendirme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Metafizik Nedir? Diğer Felsefi Disiplinlerle İlişkisi
2 Kısa Metafizik Tarihi; Hume ve Kant
3 Özzgür irade problemi
4 Özgür İrade ve Bağdaşırcılık
5 Özgür İrade ve Bağdaşmazcılık:
6 Özgür İrade, Natüralizm ve İndirgemecelik
7 Tanrı’nın Mutlak İlmi ve Özgür İrade
8 Tanrı’nın İlmi, Özgür İrade ve Determinizm
9 Determinist görüşe yöneltilen eleştiriler
10 Tanrı’nın Geleceği Bilmesi ve Liberteryan Özgür İrade
11 Açık Teizme Yöneltilen Eleştiriler
12 Molinist Görüşe Eleştiriler
13 İlahi Özgürlük
14 Genel Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Feinberg, J.S. The Many Faces of Evil: Theological Systems and the Problem of Evil. Rev. ed. Grand Rapids, MI: Zondervan, 1994.
Hick, J. Evil and the God of Love. London: Macmillan, 1985/2010.
Howard-Snyder, D (ed). The Evidential Argument from Evil. Bloomington: Indiana University Press, 1996.
McBrayer, J.P., and Howard-Snyder, D. (eds). The Blackwell Companion to the Problem of Evil. Malden: Blackwell, 2013.
Phillips, D.Z. The Problem of Evil and the Problem of God. Minneapolis: Fortress, 2005.
Schellenberg, J.L. Divine Hiddenness and Human Reason. Ithaca: Cornell University Press, 1993.
Swinburne, R. Providence and the Problem of Evil. Oxford: Oxford University Press, 1998.
Trakakis, N.N. (ed.). The Problem of Evil: Eight Views in Dialogue. Oxford: Oxford University Press, 2018.
Van Inwagen, P. (ed). Christian Faith and the Problem of Evil. Grand Rapids: William B. Eerdmans, 2004.
Wynn, M. God and Goodness: A Natural Theological Perspective. London: Routledge, 1999
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 20 100
Ödevler 0 10 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 38 38
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr