1 | Dersin Adı: | METAFİZİK I ZAMAN FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB5161 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZİKRİ YAVUZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Zikri Yavuz zikriyavuz@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Metafiziğin tanımlanması, metafiziğin diğer bilimler arasındaki yeri ve önemini kavrayabilmek, metafiziğin bazı felsefi problemleri ele almadaki rolünü açıklamak, bu bilimin temel konularını tartışma ve analiz etme becerisi kazanmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bir problemin çözümüne yönelik araştırma ve yorumlama kabiliyetinin geliştirilmesi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Metafizik Nedir? Diğer Felsefi Disiplinlerle İlişkisi | |
2 | Kısa Metafizik Tarihi; Hume ve Kant | |
3 | Özzgür irade problemi | |
4 | Özgür İrade ve Bağdaşırcılık | |
5 | Özgür İrade ve Bağdaşmazcılık: | |
6 | Özgür İrade, Natüralizm ve İndirgemecelik | |
7 | Tanrı’nın Mutlak İlmi ve Özgür İrade | |
8 | Tanrı’nın İlmi, Özgür İrade ve Determinizm | |
9 | Determinist görüşe yöneltilen eleştiriler | |
10 | Tanrı’nın Geleceği Bilmesi ve Liberteryan Özgür İrade | |
11 | Açık Teizme Yöneltilen Eleştiriler | |
12 | Molinist Görüşe Eleştiriler | |
13 | İlahi Özgürlük | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Feinberg, J.S. The Many Faces of Evil: Theological Systems and the Problem of Evil. Rev. ed. Grand Rapids, MI: Zondervan, 1994. Hick, J. Evil and the God of Love. London: Macmillan, 1985/2010. Howard-Snyder, D (ed). The Evidential Argument from Evil. Bloomington: Indiana University Press, 1996. McBrayer, J.P., and Howard-Snyder, D. (eds). The Blackwell Companion to the Problem of Evil. Malden: Blackwell, 2013. Phillips, D.Z. The Problem of Evil and the Problem of God. Minneapolis: Fortress, 2005. Schellenberg, J.L. Divine Hiddenness and Human Reason. Ithaca: Cornell University Press, 1993. Swinburne, R. Providence and the Problem of Evil. Oxford: Oxford University Press, 1998. Trakakis, N.N. (ed.). The Problem of Evil: Eight Views in Dialogue. Oxford: Oxford University Press, 2018. Van Inwagen, P. (ed). Christian Faith and the Problem of Evil. Grand Rapids: William B. Eerdmans, 2004. Wynn, M. God and Goodness: A Natural Theological Perspective. London: Routledge, 1999 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 0 | 10 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |