| 1 | Dersin Adı: | METAFİZİK I ZAMAN FELSEFESİ |
| 2 | Dersin Kodu: | FDB5161 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ZİKRİ YAVUZ |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Zikri Yavuz zikriyavuz@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Metafiziğin tanımlanması, metafiziğin diğer bilimler arasındaki yeri ve önemini kavrayabilmek, metafiziğin bazı felsefi problemleri ele almadaki rolünü açıklamak, bu bilimin temel konularını tartışma ve analiz etme becerisi kazanmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bir problemin çözümüne yönelik araştırma ve yorumlama kabiliyetinin geliştirilmesi |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Metafizik Nedir? Diğer Felsefi Disiplinlerle İlişkisi | |
| 2 | Kısa Metafizik Tarihi; Hume ve Kant | |
| 3 | Özzgür irade problemi | |
| 4 | Özgür İrade ve Bağdaşırcılık | |
| 5 | Özgür İrade ve Bağdaşmazcılık: | |
| 6 | Özgür İrade, Natüralizm ve İndirgemecelik | |
| 7 | Tanrı’nın Mutlak İlmi ve Özgür İrade | |
| 8 | Tanrı’nın İlmi, Özgür İrade ve Determinizm | |
| 9 | Determinist görüşe yöneltilen eleştiriler | |
| 10 | Tanrı’nın Geleceği Bilmesi ve Liberteryan Özgür İrade | |
| 11 | Açık Teizme Yöneltilen Eleştiriler | |
| 12 | Molinist Görüşe Eleştiriler | |
| 13 | İlahi Özgürlük | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Feinberg, J.S. The Many Faces of Evil: Theological Systems and the Problem of Evil. Rev. ed. Grand Rapids, MI: Zondervan, 1994. Hick, J. Evil and the God of Love. London: Macmillan, 1985/2010. Howard-Snyder, D (ed). The Evidential Argument from Evil. Bloomington: Indiana University Press, 1996. McBrayer, J.P., and Howard-Snyder, D. (eds). The Blackwell Companion to the Problem of Evil. Malden: Blackwell, 2013. Phillips, D.Z. The Problem of Evil and the Problem of God. Minneapolis: Fortress, 2005. Schellenberg, J.L. Divine Hiddenness and Human Reason. Ithaca: Cornell University Press, 1993. Swinburne, R. Providence and the Problem of Evil. Oxford: Oxford University Press, 1998. Trakakis, N.N. (ed.). The Problem of Evil: Eight Views in Dialogue. Oxford: Oxford University Press, 2018. Van Inwagen, P. (ed). Christian Faith and the Problem of Evil. Grand Rapids: William B. Eerdmans, 2004. Wynn, M. God and Goodness: A Natural Theological Perspective. London: Routledge, 1999 |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
| Ödevler | 0 | 10 | 60 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
| Toplam İş Yükü | 240 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 8 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |