1 | Dersin Adı: | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi |
2 | Dersin Kodu: | FDB5130 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MEHMET ŞANVER |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Osmanlı devletinin her tür ve seviyedeki eğitim kurumları ve eğitim sistemleri hakkında bilgi edindirmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Osmanlı Devleti eğitim sistemi ve programları hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslam'ın doğuşundan Osmanlı Devleti'ne kadar eğitim faaliyetleri | |
2 | Osmanlı Devleti'nde ilköğretim | |
3 | Ortaöğretim kurumları | |
4 | İlk örneklerinden Fatih dönemine kadar medreseler | |
5 | Fatih'ten Kanuni dönemine kadar medreseler | |
6 | Duraklama ve gerileme dönemi medreseleri | |
7 | Dâru'l-Kurrâlar ve son dönemde açılan bazı medreseler | |
8 | Medrese ıslah faaliyetleri | |
9 | Medreselerin kapatılmasına doğru | |
10 | Saraya ve Orduya eleman yetiştiren kurum: Enderûn | |
11 | Ahi teşkilatı ve esnaf/halk eğitimi | |
12 | Meslek mektepleri ile azınlık ve yabancı devlet okulları | |
13 | Dini mesleki okullar | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Öcal, Mustafa; Osmanlı Devleti Eğitim Sistemi, (Ders Notları) Bursa, 2009. - Ergin, Osman; Türk Maarif Tarihi, İstanbul 1977. - Akyüz, Yahya; Türk Eğitim Tarihi, Ankara 1989. - Baltacı, Cahit; XV.-XVI. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri (I.II.) İstanbul 2005. - Uzunçarşılı, İsmail Hakkı; Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı, Ankara 1965. - Mahmud Cevat İbnü’ş-Şeyh Nafi; Maarif-i Umumiye Nezâreti Tarihçe-i Teşkilat ve İcraatı -XIX. Asır Osmanlı Maarif Tarihi- İstanbul 1338. - Hızlı, Mefail; Mahkeme Sicillerine Göre Osmanlı Klasik Döneminde İlköğretim ve Bursa Sıbyan Mektepleri, Bursa 1999. - Hızlı, Mefail; Osmanlı Klasik Döneminde Bursa Medreseleri, İstanbul, 1998. - Unat, Faik Reşit: Türkiye Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, Ankara 1964. - Koçer, Hasan Ali; Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923), İstanbul 1992. - Mehmedoğlu, Yurdagül; Tanzimat Sonrasında Okullarda Din Eğitimi (1838-1920), İstanbul 2001. - Zengin, Zeki Salih; Medreseden Dârülfünuna Türkiye’de Yüksek Din Eğitimi, Adana 2009. - Zengin, Zeki Salih; II. Meşrutiyette Medreseler ve Din Eğitimi, Ankara 2002. - Arslan, Ali; Darülfünun’dan Üniversiteye, İstanbul 1995. - Ayni, Mehmet Ali; Dâru’l-Fünûn Tarihi, İstanbul 1927. - Vahapoğlu, M. Hidayet; Osmanlıdan Günümüze Azınlık ve Yabancı Okullar, İstanbul 1997. - Haydaroğlu, İlknur Polat; Osmanlı İmparatorluğunda Yabancı Okullar, Ankara 1993. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sunumlar / seminerler, klasik sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 3 | 42 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 12 | 1 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |