Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: FEN4401
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Salih Çepni
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cepnisalih@uludag.edu.tr
cepnisalih@yahoo.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Katılanlar fen eğitiminde disiplinler arası yaklaşım ve örnekleri hakkında bilgilenir; bu bilgileri sınıf ortamına aktarma yeterliği kazanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İlköğretim Fen Öğretim Programlarına yer alan “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları”nı anlama ve derslerine entegre etmede öğretmen adaylarına faydalı olacaktır. Bu ders kapsamında Öğretmen Yeterliklerine yönelik olarak, disiplinlerarası eğitim ve çalışmalar için gerekli mesleki bilgi ve beceriyi öğretmen adaylarına kazandırmasının yanı sıra işbirliği ve iletişim becerileri gibi tutum değerler boyutunda mesleki gelişimlerine de katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 STEM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik), STEAM, E-STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Fen, teknoloji, mühendislik, matematik, sanat, bilgi-işleme alanlarında gerekli yeterliliğe sahip olur.;
3 Bu alanlarda akademik bilgiler bilir.;
4 Edindiği bilgileri pratiğe nasıl dökeceğini bilir.;
5 Bu alanların nasıl birbiriyle etkileşimi olduğunu bilir.;
6 Teorik bilgiyi pratiğe dökebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 STEM Eğitimi ve Tarihçesi
2 STEM alt bileşenleri nelerdir? STEM öğretimi stratejileri nelerdir?
3 Teknolojinin fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
4 Matematik alanını Fen derslerine nasıl entegre edebiliriz? Mühendislik alanının fen derslerine entegrasyonunu nasıl gerçekleştirebiliriz?
5 İşbirlikli Öğrenme ortamlarında STEM Uygulamaları?
6 Farklılaştırılmış STEM Öğretimi Nedir?
7 Farklı STEM entegrasyonları nelerdir? STEAM, E-STEM yaklaşımları fen ortamlarına nasıl entegre edilir?
8 STEM, STEAM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu
9 STEM, STEAM, E-STEM uygulama örnekleri sunumu
10 STEM eğitimi ve diğer entegrasyonlarının uzun vadede faydaları nelerdir?
11 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
12 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı hazırlama
13 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı sunma
14 STEM, STEAM, E-STEM uygulamaları ders planı sunma
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kuramdan Uygulamaya Stem Eğitimi
Editör(ler) : Salih Çepni
Pegem Akademi Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yapılandırmacı Yaklaşım temel alınarak 5E ile araştırma, tartışma, gözlem ve deneylere dayalı yöntemler hafta kazanımlarına uygun olarak kullanılacaktır. Öğrenciler 5E modeline uygun olarak ön hazırlıklar ile haftanın ilgili konusunu keşfedecek, araştıracak, derste STEM ve Disiplinlerarası Fen Eğitimi kavram, tema ve içerikleri hakkında bilgi ve beceri geliştirecek ders sonrasında ise gruplar halinde çalışarak ders planları ve etkinlikler geliştireceklerdir. Geliştirilen ders planlarına geri dönütler alarak iyileştirmeler yapacak ve istedikleri bir ders planını dönem sonunda sınıf ortamında sunacaklardır. Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin hazırladığı ders planı ve etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek, ders planlarına geri dönütler sağlanarak; dönem sonunda ise geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 8 48
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 1 1 3 2 4 5 3 3 2 2 3 2 3 3 3
OK2 4 1 1 4 2 3 4 3 3 5 5 4 4 4 4 4
OK3 1 4 1 3 4 5 5 5 5 3 5 3 3 5 3 3
OK4 1 1 1 3 4 5 5 5 4 3 3 5 5 5 5 5
OK5 5 1 1 1 2 4 4 2 3 2 1 2 2 2 3 2
OK6 1 5 5 1 2 5 5 5 3 4 3 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr