1 | Dersin Adı: | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
2 | Dersin Kodu: | MBS0010 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Salih Çepni |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. AHMET KILINÇ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
cepnisalih@uludag.edu.tr cepnisalih@yahoo.com |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim alanında proje hazırlama sürecinin öğretilmesi ve ilgili becerilerin kazandırılmasıdır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu derse aktif katılım gösteren öğretmen adayları, proje hazırlama sürecini kapsamlı bir şekilde öğrenirken proje geliştirme becerilerini de geliştirme fırsatı bulacaktır. Bu bilgi ve becerilerini öğretmenlik hayatlarında, okullarda proje programları (TÜBİTAK, AB ve diğerleri) yerel bazlı ya da okul bazlı projeler gibi çeşitli alanlarda kullanılabilecek alt yapıya sahip olacaklardır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı. Proje nedir? Özellikleri nelerdir? | |
2 | Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK, AB, Kalkınma Ajansı ve diğerleri) | |
3 | Bilimsel Proje Türleri | |
4 | Proje Geliştirme Süreci | |
5 | Proje Konu Seçimi Süreci | |
6 | Alanyazın Taraması | |
7 | Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması | |
8 | Proje Yönetimi, Proje Yönetiminin Bileşenleri, Proje Yöneticisi, Yöneticinin Görev/Sorumluluk Ve Becerileri | |
9 | Proje Planlama: Zaman – Maliyet – Kaynak Planlaması | |
10 | Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme ve Sonuçlandırma | |
11 | Örnek Projeler | |
12 | Öğrenci Proje Sunumları | |
13 | Öğrenci Proje Sunumları | |
14 | Öğrenci Proje Sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Salih ÇEPNİ. PEGEM Yayıncılık |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yapılandırmacı Yaklaşım temel alınarak 3E ile araştırma, tartışma, gözlem ve deneylere dayalı yöntemler hafta kazanımlarına uygun olarak kullanılacaktır. Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek; dönem sonunda geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (Kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır. Bursa Uludağ Üniversitesi Öğretim Yönetmeliği gereği, eğitim-öğretim programlarının özelliği olarak bu ders kapsamında kredili sistem uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |