1 | Dersin Adı: | DİN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB6153 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TURGAY GÜNDÜZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: tgunduz@uludag.edu.tr, Tel: 0224 243 10 66 / 60420 Adres: Fethiye Mh. Kırlangıç sk. No: 2, U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Yeni Bina, 2. Kat, No: 239, Nilüfer -BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Din eğitimi araştırmalarında nitel verileri nitel analiz yazılımlarını kullanarak analiz edebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mezunların öğretmenlik, din görevliliği ve akademisyenlik gibi muhtemel çalışma alanlarında nitel analiz yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Din eğitiminde nitel araştırmalara giriş | |
2 | Din eğitimi araştırmalarında kullanılan nitel analiz yazılımlarının genel karakteristikleri | |
3 | Nitel verilerin özellikleri ve analize hazırlanması | |
4 | Bir nitel analiz yazılımı olarak NVivo ve genel özellikleri. NVivo yazılımının yüklenmesi ve yeni bir proje oluşturma | |
5 | Yazılı, görsel ve işitsel verilerin NVivo’ya aktarılması | |
6 | NVivo’da anahtar kavramlar: Örnek bir projenin incelenmesi | |
7 | NVivo ile kodlama ve temalar oluşturma | |
8 | NVivo’da demografik verilerin oluşturulması | |
9 | NVivo ile videoların Nitel Analizi | |
10 | Bir nitel analiz yazılımı olarak MaxQda ve genel özellikleri | |
11 | MaxQda ile kodlama ve temalar oluşturma, demografik verilerin oluşturulması | |
12 | MaxQda ile videoların Nitel Analizi | |
13 | MaxQda ile nicel verilerin analizi | |
14 | Araştırma raporunun yazılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Bal, Hüseyin, Nitel Araştırma Yöntemi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2013. Berg, Bruce L., Howard Lune. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (çev. Hasan Aydın), Eğitim Kitabevi, 2015. Christensen, Larry B., R. Burke Johnson, Lisa A. Turner. Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz, 2.bs. çev. ed. Ahmet Alpay. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015. Creswell, John W. Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Çev. ed. Selçuk Beşir Demir, 2. bs. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016. Creswell, John W. Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2016. Kuş, Elif. Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. 4. bs. Ankara: Anı Yayıncılık, 2012. Merriam, Sharan B. Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. Gözden Geçirilmiş Yeni Basım. Çev. Ed. Selahattin Turan. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2015. Yıldırım, Ali – Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008. Zengin, Halise Kader, “Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Videoların Nitel Analizi: Nvivo8 Örneği”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 53:1 (2012), ss.85-110, DOI: 10.1501/Ilhfak_0000001097. Richards, Lyn, Using NVivo in Qualitative Research, Sage Publications, London, 1999. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 2 | 41 | 82 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |