Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DİN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: DİN EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA NİTEL ANALİZ YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: FDB6153
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. TURGAY GÜNDÜZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: tgunduz@uludag.edu.tr,
Tel: 0224 243 10 66 / 60420
Adres: Fethiye Mh. Kırlangıç sk. No: 2, U.Ü. İlahiyat Fakültesi, Yeni Bina, 2. Kat, No: 239, Nilüfer -BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Din eğitimi araştırmalarında nitel verileri nitel analiz yazılımlarını kullanarak analiz edebilme bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Mezunların öğretmenlik, din görevliliği ve akademisyenlik gibi muhtemel çalışma alanlarında nitel analiz yapabilme bilgi ve becerisi kazandırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Din eğitimi araştırmalarında kullanılan nitel analiz yazılımlarının genel karakteristiklerini tanımlayabilir.;
2 Nitel verileri analize hazırlayabilir;
3 Bir nitel analiz yazılımı olarak NVivo ve MaxQda’nın genel özelliklerini tanımlayabilir;
4 NVivo ve MaxQda yazılımları ile yeni bir proje dosyası oluşturabilir;
5 Yazılı, görsel ve işitsel verileri NVivo ve MaxQda’ya aktarabilir;
6 NVivo ve MaxQda ile kodlama yapabilir ve temalar oluşturabilir;
7 NVivo ve MaxQda’da demografik verileri oluşturabilir;
8 NVivo ve MaxQda ile videoların nitel analizini yapabilir;
9 NVivo ve MaxQda ile nitel verilerin analiz edebilir;
10 Nitel verilere dayalı araştırma raporunun ana hatlarıyla hangi tür bilgileri kapsayacağını sıralayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Din eğitiminde nitel araştırmalara giriş
2 Din eğitimi araştırmalarında kullanılan nitel analiz yazılımlarının genel karakteristikleri
3 Nitel verilerin özellikleri ve analize hazırlanması
4 Bir nitel analiz yazılımı olarak NVivo ve genel özellikleri. NVivo yazılımının yüklenmesi ve yeni bir proje oluşturma
5 Yazılı, görsel ve işitsel verilerin NVivo’ya aktarılması
6 NVivo’da anahtar kavramlar: Örnek bir projenin incelenmesi
7 NVivo ile kodlama ve temalar oluşturma
8 NVivo’da demografik verilerin oluşturulması
9 NVivo ile videoların Nitel Analizi
10 Bir nitel analiz yazılımı olarak MaxQda ve genel özellikleri
11 MaxQda ile kodlama ve temalar oluşturma, demografik verilerin oluşturulması
12 MaxQda ile videoların Nitel Analizi
13 MaxQda ile nicel verilerin analizi
14 Araştırma raporunun yazılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bal, Hüseyin, Nitel Araştırma Yöntemi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2013.
Berg, Bruce L., Howard Lune. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, (çev. Hasan Aydın), Eğitim Kitabevi, 2015.
Christensen, Larry B., R. Burke Johnson, Lisa A. Turner. Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz, 2.bs. çev. ed. Ahmet Alpay. Ankara: Anı Yayıncılık, 2015.
Creswell, John W. Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Çev. ed. Selçuk Beşir Demir, 2. bs. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık, 2016.
Creswell, John W. Nitel Araştırma Yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni, Ankara: Siyasal Kitabevi, 2016.
Kuş, Elif. Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. 4. bs. Ankara: Anı Yayıncılık, 2012.
Merriam, Sharan B. Nitel Araştırma: Desen ve Uygulama için Bir Rehber. Gözden Geçirilmiş Yeni Basım. Çev. Ed. Selahattin Turan. Ankara: Nobel Yayıncılık, 2015.
Yıldırım, Ali – Hasan Şimşek. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2008.
Zengin, Halise Kader, “Din Eğitimi Bilimi Araştırmalarında Videoların Nitel Analizi: Nvivo8 Örneği”, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 53:1 (2012), ss.85-110, DOI: 10.1501/Ilhfak_0000001097.
Richards, Lyn, Using NVivo in Qualitative Research, Sage Publications, London, 1999.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 41 82
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr