Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ I
1 Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ I
2 Dersin Kodu: TDE1027
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Araş.Gör.Dr. KADRİYE HOCAOĞLU ALAGÖZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Kadriye HOCAOĞLU ALAGÖZ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Kadriye HOCAOĞLU ALAGÖZ
kadriyeh@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kuruluşundan XV. Yüzyıla kadar Eski Türk Edebiyatının devrelerini, şairlerini ve onların belli başlı eserlerini tanıtmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Kuruluşundan XV. Yüzyıla kadar Eski Türk Edebiyatının devrelerini, şairlerini ve onların belli başlı eserlerini tanıtmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Divan Edebiyatının özelliklerini bilmek.;
2 Divan Edebiyatının devreleri hakkında fikir sahibi olmak.;
3 Yüzyıllar içinde edebiyatın gelişimini izlemek. ;
4 Belli başlı şair ve müelliflerin edebî yönlerini öğrenmek.;
5 XIII. ve XIV. yüzyıllara ait belli başlı eserlerin metinlerine aşina olmak. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Divan Edebiyatına verilen isimler ve bu edebiyatın kapsamı.
2 Divan Edebiyatının özellikleri.
3 Divan Edebiyatının özellikleri.
4 Şair olmanın nitelikleri.
5 XIII. yüzyıl Divan Edebiyatının özellikleri.
6 Mevlana, Sultan Veled.
7 Yunus Emre, Divan ve Risaletü’n-Nushiyye
8 ARA SINAV+DERS TEKRARI
9 Hoca Dehhani, Şeyyad Hamza.
10 XIV. yüzyıl Divan Edebiyatının özellikleri.
11 Ahmed Fakih, Kadı Burhaneddin
12 Âşık Paşa ve Garibname’si
13 Gülşehrî ve Mantıku’t-Tayr’ı
14 Şeyhî, Harname, Divan ve Hüsrev ü Şirin
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, 2000.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 4 4 16
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 3 3 4 5 4 3 4 5 5
OK2 5 3 4 5 4 3 5 4 4 5
OK3 3 4 5 4 4 4 5 3 3 5
OK4 4 5 3 4 4 5 3 5 4 4
OK5 3 3 5 5 3 5 3 4 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr