Ders Öğretim Planı
ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ I
1 |
Dersin Adı: |
ESKİ TÜRK EDEBİYATI TARİHİ I |
2 |
Dersin Kodu: |
TDE1027 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Araş.Gör.Dr. KADRİYE HOCAOĞLU ALAGÖZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Kadriye HOCAOĞLU ALAGÖZ |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Kadriye HOCAOĞLU ALAGÖZ kadriyeh@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Kuruluşundan XV. Yüzyıla kadar Eski Türk Edebiyatının devrelerini, şairlerini ve onların belli başlı eserlerini tanıtmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Kuruluşundan XV. Yüzyıla kadar Eski Türk Edebiyatının devrelerini, şairlerini ve onların belli başlı eserlerini tanıtmak. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Divan Edebiyatının özelliklerini bilmek.;
|
2 |
Divan Edebiyatının devreleri hakkında fikir sahibi olmak.;
|
3 |
Yüzyıllar içinde edebiyatın gelişimini izlemek. ;
|
4 |
Belli başlı şair ve müelliflerin edebî yönlerini öğrenmek.;
|
5 |
XIII. ve XIV. yüzyıllara ait belli başlı eserlerin metinlerine aşina olmak. ;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Divan Edebiyatına verilen isimler ve bu edebiyatın kapsamı. |
|
2 |
Divan Edebiyatının özellikleri. |
|
3 |
Divan Edebiyatının özellikleri. |
|
4 |
Şair olmanın nitelikleri. |
|
5 |
XIII. yüzyıl Divan Edebiyatının özellikleri. |
|
6 |
Mevlana, Sultan Veled. |
|
7 |
Yunus Emre, Divan ve Risaletü’n-Nushiyye |
|
8 |
ARA SINAV+DERS TEKRARI |
|
9 |
Hoca Dehhani, Şeyyad Hamza. |
|
10 |
XIV. yüzyıl Divan Edebiyatının özellikleri. |
|
11 |
Ahmed Fakih, Kadı Burhaneddin |
|
12 |
Âşık Paşa ve Garibname’si |
|
13 |
Gülşehrî ve Mantıku’t-Tayr’ı |
|
14 |
Şeyhî, Harname, Divan ve Hüsrev ü Şirin |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi, Akçağ, 2000. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadir. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
10 |
10 |
Diğer |
4 |
4 |
16 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
10 |
10 |
Toplam İş Yükü |
|
|
90 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
3 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
3 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
OK1
|
5
|
3
|
3
|
4
|
5
|
4
|
3
|
4
|
5
|
5
|
OK2
|
5
|
3
|
4
|
5
|
4
|
3
|
5
|
4
|
4
|
5
|
OK3
|
3
|
4
|
5
|
4
|
4
|
4
|
5
|
3
|
3
|
5
|
OK4
|
4
|
5
|
3
|
4
|
4
|
5
|
3
|
5
|
4
|
4
|
OK5
|
3
|
3
|
5
|
5
|
3
|
5
|
3
|
4
|
5
|
3
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |