1 | Dersin Adı: | BÜYÜK BRİTANYA TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH3097 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ZEYNEP ABACI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Dr.Cafer ÇİFTÇİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
e-mail: dortok@uludag.edu.tr Tel: (224) 2941863 Adres: Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, E Blok, Oda No: 36 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Britanya Adası’nda Anglosaksonların ayak basmalarından, günümüze kadarki süreç ele alınacaktır. Öğrenciler Galler, İngiltere, İskoçya ve İrlanda tarihini karşılaştırmalı olarak değerlendirecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenciler Britanya Tarihinin ana hatlarını ve kıta Avrupası ile dünya tarihine etkilerini öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Britanya’nın en eski halkları (Anglolar, Saksonlar, Jütler, Britonlar, Galler, Keltler) | |
2 | M.Ö.55-410 Roma istilası | |
3 | Roma istilasının ada kültürüne etkileri | |
4 | Yedi Krallık Dönemi | |
5 | İskandinav İstilaları (8-9. Yüzyıl) | |
6 | Kral Edward ve Birleşik Krallığın Kurulması | |
7 | Norman İstilası (1066-1204) | |
8 | Yurtsuz John ve Magna Carta | |
9 | İngiliz-İskoç Savaşı (1328) | |
10 | Güller Savaşı (1455-1487) ve Britanya | |
11 | Tudor Hanedanı ve Anglikan Kilisesinin Kurulması | |
12 | Kapitalizmin Yükselişi ve Sömürgecilik | |
13 | Birlik Yasaları (1707, 1801) | |
14 | Büyük Britanya ve Emperyalizm Çağı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Hugh Kearney, Britanya Adaları Tarihi: Dört Ulusun Tarihi, İngiltere, İskoçya, İrlanda ve Galler, çev. Özgür Umut Hoşafçı, İnkılap Kitabevi, İstanbul, 2015. Jeremy Black, Kısa İngiltere Tarihi, çev.Ekin Duru, Say Yay., İstanbul, 2017. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 60 |
Yıl sonu Sınavı | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 100 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 0 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama | Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 1 | 3 | 3 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |