1 | Dersin Adı: | HİNDİSTAN TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | TRH2096 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. MUHAMMED SEYYİT ŞEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Mehmet TEZCAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN E-mail: mssen@uludag.edu.tr UÜ, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hindistan Türk tarihini tarihsel süreç içerisinde ele almak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Hindistan'da varlık göstermiş toplulukların sosyal, siyasi ve kültürel ilişkilerini öğrenir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Hindistan coğrafyası | |
2 | Hindistanda Kuşanlar Dönemi | |
3 | Hindistanda Akhunlar Dönemi | |
4 | Gazneliler ve Hindistan Seferleri | |
5 | Sebük Tegin Dönemi | |
6 | Sultan Mahmud Dönemi | |
7 | Delhi'de ilk Türk Sultanlığı (Aybeg) | |
8 | Delhi'de Kıpçak hakimiyeti | |
9 | Delhi'de Timur Dönemi | |
10 | Babür Türk İmparatorluğu | |
11 | Hümayun, Ekber ve Cihangir Dönemi | |
12 | Şah Cihan ve Evrengzib Şah Dönemi | |
13 | Babürlerde Kültür | |
14 | Babürlerde Medeniyet |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yusuf Hikmet Bayur, Hindistan Tarihi, c. I-III, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1980. Erdoğan Merçil, Gazneliler Devleti Tarihi, Türk Tarih Kurumu, Ankara, 1989 Muhammed Aziz Ahmet, Siyasi Tarihi ve Müesseseleriyle Delhi Türk İmparatorluğu, yay. haz. Tansu Say., Tercüman Gazetesi, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Vize ve dönem sonunda final sınavı | |
Açıklama | Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ödevler | 0 | 3 | 33 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 4 | 5 | 20 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |