Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARAPÇA (Kelime Bilgisi)
1 Dersin Adı: ARAPÇA (Kelime Bilgisi)
2 Dersin Kodu: TRH2081
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. MUHAMMED SEYYİT ŞEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Hasan Basri ÖCALAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Muhammed Seyyit ŞEN
E-mail: mssen@uludag.edu.tr
Adres: UÜ, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, 16059 - Görükle Yerleşkesi, Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Osmanlı dönemine ait eserleri ve Klâsik tarih metinlerinin dil ve üslup özelliklerini değerlendirmede Arapçanın önemini kavrama. İran, Arap ve Türk coğrafyasında şekillenen Tarih geleneğini kavramada orijinal metinlere gitme ve bu metinleri anlama.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Arapça sayesinde Arap coğrafyasında yazılan eserleri, kaynakları ve matbuatı takip edebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Arapçanın özelliklerini tanır;
2 Arapça şahıs zamirlerini tanır;
3 Arapça çekim eklerini tanır;
4 Arapça yapım eklerini tanır;
5 Arapça fiilleri zamanına ve şahıslara göre çekimler;
6 Arapça cümle yapısını kavrar;
7 Başlangıç düzeyinde Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir;
8 Başlangıç düzeyinde Arapça yazı türlerini tanır;
9 Başlangıç düzeyinde modern Arapça metinleri Türkiye Türkçesine çevirir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Arapçanın genel özelliklerinin incelenmesi
2 Arapça ekler ve çekimlerin işlenmesi
3 İsim cümlelerinin işlenmesi
4 Filler çekimlerinin işlenmesi
5 Sarf Hakkında bilgi verilmesi
6 Sarf Hakkında bilgi verilmesi
7 Harfi cerler ve kullanımları
8 Ara Sınav
9 İ’rab bahsinin işlenmesi
10 Muzaf ve muzafun ileyhin işlenmesi
11 Sıfat-ı mavsufların işlenmesi
12 Klâsik metin okuma ve uygulama
13 Metin okuma ve uygulama
14 Metin okuma ve uygulama
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Hayreddin Karaman, Bekir Topaloğlu. 1964, Arapça : sarf ve nahiv.. (İstanbul : Nur Ofset)
M. Meral Çörtü. 1999, Arapça dilbilgisi : sarf nahiv edatlar. / -- İstanbul : Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı (İFAV)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir vize ve dönem sonunda bir final sınavı.
Açıklama Sınavların yanı sıra öğrencinin ders içi etkinlikleri de göz önünde bulundurulur.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 4 5 20
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr