eposta:alici@uludag.edu.tr Oda tel: 0224-2941870 Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Görükle/Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin bilişsel süreçlerden biri olan bellek ve bellek süreçlerine ilişkin temel kavramlar, bu alanı açıklamaya çalışan kuramsal yaklaşımlar, bellek türleri, yaşlanma süreçlerinde bellek ve bellek patolojileri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Dersi alan öğrenciler, dersin amacı doğrultusunda ele alınan konular hakkında eleştirel düşünme becerisi kazanır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Bellek süreçlerini açıklayabilme;
2
Bellek işleyiş mekanizmalarını tanımlayabilme;
3
Bellek modellerini tanımlayabilme;
4
Bellek türlerini yorumlayabilme ;
5
Yaşlanma ve bellek ilişkisini yorumlayabilme;
6
Bellek bozukluklarını tanımlayabilme ;
7
Bellek bozukluklarını yorumlayabilme;
8
Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bellek çalışmalarının tarihçesine giriş
2
Bellek çalışmalarının temelleri, bilişsel psikolojinin genel kapsamı
3
Bellek modelleri, ilk çalışmalar, belleğin ikili modellerinden çoklu bellek modellerine giden süreç
4
İşlem düzeyleri yaklaşımı, transfere uygun işlemleme, kodlama spesifikliği
5
Çoklu bellek modelleri: Çalışma belleği modeli ve diğerleri
6
Bağlantısal modeller
7
Kodlama, depolama ve geri çağırma süreçlerinin özellikleri
8
Bellek ve türleri, kısa süreli ve uzun süreli bellek süreçlerinin özellikleri, örtük-açık bellek ayrımı
9
Anlamsal bellek ve organizasyonu, anlamsal bellekle ilişkili bilişsel modeller
10
Flaş bellek, otobiyografik bellek, meta bellek ve kaynak belleği
11
Amneziler
12
Yaşlanma ve bellek süreçleri
13
Hafif bilişsel bozulma ve demans
14
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Schwartz, B. L. (2011). Memory foundations and applications. SAGE Publications. Solso, R. L., Maclin, M. K. ve Maclin O. H. (2009). Bilişsel psikoloji, Kitabevi Yayınları. Terry, W. S. (2011). Öğrenme ve bellek. Çev. Ed. B. Cangöz. Ankara: Anı Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
25
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
15
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
1
24
24
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
2
20
40
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
182
Toplam İş Yükü / 30 saat
6
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU