Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CONTEMPORARY ISSUES in SOCIAL PSYCHOLOGY
1 Dersin Adı: CONTEMPORARY ISSUES in SOCIAL PSYCHOLOGY
2 Dersin Kodu: PSİ4075
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi FATİH ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Fatih Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: fatihozdemir@uludag.edu.tr
Telephone: 2941875
Address: B. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-027
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste sosyal psikoloji disiplini içindeki güncel çalışma alanlarından biri belirlenerek (gruplar arası ilişkiler, benlik psikolojisi, sanal etkileşim vb.) öğrenciye o konu hakkında ayrıntılı bilgi sağlanacaktır. Alandaki karşıtlıklara ve tartışmalara odaklanılacaktır. Dersin amacı, önce incelenen konunun tarihsel sürecinin anlaşılması, konuyla ilgili rakip açıklamaların kavranması ve olgunun dış dünyayla bağlarının kurulmasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders, alandaki belirli teorilere odaklanarak sosyal psikoloji hakkında bir arka plan sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sosyal Psikoloji alanında dünyadaki güncel konuları, sorunları ve yenilikleri tanımlayabilmek; ;
2 Sosyal Psikoloji alanındaki güncel literatürü ve yeni gelişmeleri takip etme becerisine sahip olmak;;
3 Klasik kuram ve yaklaşımlarla yeni araştırmaların arasındaki bağlantıları görme becerisi kazanmak;;
4 İncelenen sosyal psikolojik olguyu farklı yaklaşımlar çerçevesinde yorumlayabilme; güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirebilme;;
5 Ülkemizdeki ve dünyadaki sosyal kategoriler üzerinden bir argüman geliştirip sunabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması
2 Konu ile ilgili teorilerin kavramsal ve metodolojik öğeleri
3 Konu ile ilgili temel teorik çerçevenin tarihçesi
4 Konu ile ilgili geleneksel sosyal psikolojik açıklamalara getirilen eleştiriler
5 Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler
6 Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler
7 Ders Tekrarı ve 1. Ara Sınav
8 Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler
9 Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler
10 Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması
11 Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması
12 Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması
13 Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması
14 Dersle İlgili Son Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Walster, E., & Walster, G. W. (1975). Equity and social justice. Journal of Social Issues, 31(3), 21-43.
Crosby, F. (1976). A model of egoistic relative deprivation. Psychological Review, 83(2), 85-113.
Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual Review of Psychology, 49, 65-85.
Crisp, R. J., & Turner, R. N. (2009). Can imagined interactions produce positive perceptions? Reducing prejudice through simulated social contact. American Psychologist, 64(4), 231-240.
Social identity theory. In Theories of intergroup relations (pp. 61-94).
Mummendey, A., Kessler, T., Klink, A., & Mielke, R. (1999). Strategies to cope with negative social identity: Predictions by social identity theory and relative deprivation theory. Journal of Personality and Social Psychology, 76(2), 229-245.
Maass, A., & Clark, R. D. (1984). Hidden impact of minorities: Fifteen years of minority influence research. Psychological Bulletin, 95(3), 428-450.
Wood, W., Lundgren, S., Quellette, J. A., Busceme, S., & Blackstone, T. (1994). Minority influence: A meta-analytic review of social influence process. Psychological Bulletin, 115 (3), 323-345.
Pratto, F., Sidanius, J., & Levin, S. (2006). Social dominance theory and the dynamics of intergroup relations: Taking stock and looking forward. European Review of Social Psychology, 17, 271-320.
Whitley, B. E. (1999). Right-Wing authoritarianism, social dominance orientation and prejudice. Journal of Personality and Social Psychology, 77, 126-134
Jost, J. T., Banaji, M. R., & Nosek, B. A. (2004). A decade of system justification theory: Accumulated evidence of conscious and unconscious bolstering of the status quo. Political Psychology, 25(6), 881-919.
Jost, J. T., & Kay, A. C. (2005). Exposure to benevolent sexism and complementary gender stereotypes: Consequences for specific and diffuse forms of system justification. Journal of Personality and Social Psychology, 88(3), 498-509.
Wohl, M. J. A., Branscombe, N. R., & Klar, Y. (2006). Collective guilt: Emotional reactions when one’s group has done wrong or been wronged. European Review of Social Psychology, 17, 1-37.
Brown, R. (2000). Social identity theory: Past achievements, current problems and future challenges. European Journal of Social Psychology, 30, 745-778.
Doğulu, C., & Sakallı-Uğurlu, N. (2015). A review on terror management theory. Türk Psikoloji Yazıları, 18(35), 33-47
Arndt, J., Greenberg, J., Schimel, J., Pyszczynski, T., & Solomon, S. (2002). To belong or not to belong, that is the question: Terror managment and identification with gender and ethnicity. Journal of Personality and Social Psychology, 83(1), 26-43
Eagly, A., & Chaiken, S. (2007). The advantages of an inclusive definition of attitude. Social Cognition, 25, 582-602.
Festinger, L. (1957). A theory of cognitive dissonance. (pp. 1-47). New York: Row, Peterson and Company.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 25
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır.
Açıklama Dersin değerlendirmeleri dönem içinde yapılacak ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve öğrencinin ders konusu ile bağlantılı ilgileri üzerinden dönem sonuna doğru hazırlayacağı sözel sunum ve sunum raporu üzerinden yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 2 2 0 0 0 0 3 4 2 0
OK2 2 2 0 0 0 0 0 0 5 5 3 4
OK3 3 4 3 4 1 5 0 0 5 5 3 3
OK4 2 3 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 5 5 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr