1 | Dersin Adı: | CONTEMPORARY ISSUES in SOCIAL PSYCHOLOGY |
2 | Dersin Kodu: | PSİ4075 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | İngilizce |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi FATİH ÖZDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üyesi Fatih Özdemir |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E-mail: fatihozdemir@uludag.edu.tr Telephone: 2941875 Address: B. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-027 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste sosyal psikoloji disiplini içindeki güncel çalışma alanlarından biri belirlenerek (gruplar arası ilişkiler, benlik psikolojisi, sanal etkileşim vb.) öğrenciye o konu hakkında ayrıntılı bilgi sağlanacaktır. Alandaki karşıtlıklara ve tartışmalara odaklanılacaktır. Dersin amacı, önce incelenen konunun tarihsel sürecinin anlaşılması, konuyla ilgili rakip açıklamaların kavranması ve olgunun dış dünyayla bağlarının kurulmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, alandaki belirli teorilere odaklanarak sosyal psikoloji hakkında bir arka plan sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı, ders kitapları, dersin işlenişi ve değerlendirme hakkında bilgilendirme, soruların cevaplanması | |
2 | Konu ile ilgili teorilerin kavramsal ve metodolojik öğeleri | |
3 | Konu ile ilgili temel teorik çerçevenin tarihçesi | |
4 | Konu ile ilgili geleneksel sosyal psikolojik açıklamalara getirilen eleştiriler | |
5 | Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler | |
6 | Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler | |
7 | Ders Tekrarı ve 1. Ara Sınav | |
8 | Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler | |
9 | Konu ile güncel yaklaşımlar ve teoriler | |
10 | Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması | |
11 | Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması | |
12 | Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması | |
13 | Öğrenci Sunumları ve Grup Tartışması | |
14 | Dersle İlgili Son Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Walster, E., & Walster, G. W. (1975). Equity and social justice. Journal of Social Issues, 31(3), 21-43. Crosby, F. (1976). A model of egoistic relative deprivation. Psychological Review, 83(2), 85-113. Pettigrew, T. F. (1998). Intergroup contact theory. Annual Review of Psychology, 49, 65-85. Crisp, R. J., & Turner, R. N. (2009). Can imagined interactions produce positive perceptions? Reducing prejudice through simulated social contact. American Psychologist, 64(4), 231-240. Social identity theory. In Theories of intergroup relations (pp. 61-94). Mummendey, A., Kessler, T., Klink, A., & Mielke, R. (1999). Strategies to cope with negative social identity: Predictions by social identity theory and relative deprivation theory. Journal of Personality and Social Psychology, 76(2), 229-245. Maass, A., & Clark, R. D. (1984). Hidden impact of minorities: Fifteen years of minority influence research. Psychological Bulletin, 95(3), 428-450. Wood, W., Lundgren, S., Quellette, J. A., Busceme, S., & Blackstone, T. (1994). Minority influence: A meta-analytic review of social influence process. Psychological Bulletin, 115 (3), 323-345. Pratto, F., Sidanius, J., & Levin, S. (2006). Social dominance theory and the dynamics of intergroup relations: Taking stock and looking forward. European Review of Social Psychology, 17, 271-320. Whitley, B. E. (1999). Right-Wing authoritarianism, social dominance orientation and prejudice. Journal of Personality and Social Psychology, 77, 126-134 Jost, J. T., Banaji, M. R., & Nosek, B. A. (2004). A decade of system justification theory: Accumulated evidence of conscious and unconscious bolstering of the status quo. Political Psychology, 25(6), 881-919. Jost, J. T., & Kay, A. C. (2005). Exposure to benevolent sexism and complementary gender stereotypes: Consequences for specific and diffuse forms of system justification. Journal of Personality and Social Psychology, 88(3), 498-509. Wohl, M. J. A., Branscombe, N. R., & Klar, Y. (2006). Collective guilt: Emotional reactions when one’s group has done wrong or been wronged. European Review of Social Psychology, 17, 1-37. Brown, R. (2000). Social identity theory: Past achievements, current problems and future challenges. European Journal of Social Psychology, 30, 745-778. Doğulu, C., & Sakallı-Uğurlu, N. (2015). A review on terror management theory. Türk Psikoloji Yazıları, 18(35), 33-47 Arndt, J., Greenberg, J., Schimel, J., Pyszczynski, T., & Solomon, S. (2002). To belong or not to belong, that is the question: Terror managment and identification with gender and ethnicity. Journal of Personality and Social Psychology, 83(1), 26-43 Eagly, A., & Chaiken, S. (2007). The advantages of an inclusive definition of attitude. Social Cognition, 25, 582-602. Festinger, L. (1957). A theory of cognitive dissonance. (pp. 1-47). New York: Row, Peterson and Company. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi kullanılmaktadır. | |
Açıklama | Dersin değerlendirmeleri dönem içinde yapılacak ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ve öğrencinin ders konusu ile bağlantılı ilgileri üzerinden dönem sonuna doğru hazırlayacağı sözel sunum ve sunum raporu üzerinden yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |