Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME
1 Dersin Adı: YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME
2 Dersin Kodu: MB022
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. OKAN GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Okan Gültekin
otekin@uludag.edu.tr ,
0 224 294 06 99
B U Ü, Spor Bilimleri Fakültesi,
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü AD
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Yetişkin eğitiminin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olmada farkındalık yaratmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yetişkin eğitiminin tanımı, kapsamı, ilişkili kavramlar ilgili yaklaşım ve modeller ile Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamalarını öğretmen adayına kazandırır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamını kavrayabilecek;
2 Yetişkin eğitimi ile ilgili kavramları açıklayabilecek;
3 Yetişkinlerin öğrenme özelliklerini kavrayabilecek;
4 Yetişkin eğitiminin genel ilkelerini açıklayabilecek;
5 Hayat boyu öğrenmenin önemini fark edecek, hayat boyu öğrenmenin öğelerini, ilkelerini ve becerilerini kavrayabilecek;
6 Türkiye'de ve dünyada hayat boyu öğrenme uygulamalarını yorumlayabilecek;
7 Yaşam boyu öğrenmenin geliştirilmesini sağlayabilecektir.;
8 Yaşam boyu öğrenmenin yaygınlaştırılması için öneriler geliştirebilecektir;
9 Türkiye'de yetişkin eğitiminin tarihçesini, örgütsel yapısını ve işleyişini açıklayabilecek;
10 Yetişkin eğitimi ile ilgili model ve kuramları açıklayabilecek ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yetişkin Eğitiminin Anlamı ve Kapsamı
2 Yetişkin Eğitimi ile İlişkili Kavramlar (Sürekli Eğitim, Halk Eğitimi, Yaygın Eğitim, Mesleki Eğitim vd.)
3 Yetişkin Eğitimi ile İlgili Model ve Kuramlar
4 Yetişkinler ve Öğrenme
5 Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi
6 Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı ve Kapsamı
7 Hayat Boyu Öğrenmenin İlkeleri, Öğeleri ve Amaçları
8 Hayat Boyu Öğrenme Becerileri
9 Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji
10 Avrupa Birliği Ülkelerinde Hayat Boyu Öğrenme
11 Farklı Ülkelerde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
12 Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi
13 Türk Eğitim Sisteminde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları
14 Genel Tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Darkenwald, G.G. ve S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice. New York: Harper and Raw Pub.
-Celep, C. (1995), Halk Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları.
-Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye'de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
-Knapper, C.K.&Cropley, A.J. (1991). Lifelong Learning and Higher Education. 2nd ed. London: KoganPage.
-DPT (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara.
-UNESCO (2010). Institute for Lifelong Learning. Annual Report 2009.
-Cornford, I. R. (2002). Learning-to-Learn Strategies as a Basis for Effective Lifelong Learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368.
-Kaya, E. (2016). Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
-Kaya, E. (2018). Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
-Davies, W.K. & Longworth, N. (1996). Lifelong Learining. Routledge.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları çoktan seçmeli test
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 1 20 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 1 3 3
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr