1 | Dersin Adı: | YETİŞKİN EĞİTİMİ ve HAYAT BOYU ÖĞRENME |
2 | Dersin Kodu: | MB022 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. OKAN GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Okan Gültekin otekin@uludag.edu.tr , 0 224 294 06 99 B U Ü, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü AD |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yetişkin eğitiminin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri, yetişkin bireylerin öğrenme özelliklerini, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak ve hayat boyu öğrenen birey olmada farkındalık yaratmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Yetişkin eğitiminin tanımı, kapsamı, ilişkili kavramlar ilgili yaklaşım ve modeller ile Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamalarını öğretmen adayına kazandırır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yetişkin Eğitiminin Anlamı ve Kapsamı | |
2 | Yetişkin Eğitimi ile İlişkili Kavramlar (Sürekli Eğitim, Halk Eğitimi, Yaygın Eğitim, Mesleki Eğitim vd.) | |
3 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Model ve Kuramlar | |
4 | Yetişkinler ve Öğrenme | |
5 | Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Gelişimi | |
6 | Hayat Boyu Öğrenmenin Amacı ve Kapsamı | |
7 | Hayat Boyu Öğrenmenin İlkeleri, Öğeleri ve Amaçları | |
8 | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri | |
9 | Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji | |
10 | Avrupa Birliği Ülkelerinde Hayat Boyu Öğrenme | |
11 | Farklı Ülkelerde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları | |
12 | Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi | |
13 | Türk Eğitim Sisteminde Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları | |
14 | Genel Tekrar |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
-Darkenwald, G.G. ve S.B. Meriam, (1982), Adult Education: Foundation of Practice. New York: Harper and Raw Pub. -Celep, C. (1995), Halk Eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları. -Gedikoğlu, Ş. (1991), Türkiye'de Yaygın Eğitimden Çağdaş Halk Eğitimine. Ankara: Kadıoğlu Matbaası. -Knapper, C.K.&Cropley, A.J. (1991). Lifelong Learning and Higher Education. 2nd ed. London: KoganPage. -DPT (2001). Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Hayat Boyu Eğitim veya Örgün Olmayan Eğitim Özel İhtisas Komisyonu Raporu, Ankara. -UNESCO (2010). Institute for Lifelong Learning. Annual Report 2009. -Cornford, I. R. (2002). Learning-to-Learn Strategies as a Basis for Effective Lifelong Learning. International Journal of Lifelong Education, 21 (4), 357-368. -Kaya, E. (2016). Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Kaya, E. (2018). Yaşam Boyu Öğrenme ve Küresel Dinamikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. -Davies, W.K. & Longworth, N. (1996). Lifelong Learining. Routledge. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | çoktan seçmeli test | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 1 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 1 | 3 | 3 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |