Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının program geliştirme süreç ve kavramları, ünitelendirilmiş yıllık ve ders planlarının geliştirilmesi, içerik seçimi ve organizasyonu ile öğretim yöntemleri konularında bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bir konunun öğretimi çeşitli yöntem ve teknikler aracılığı ile yapılabilir. Öğretmen adayı bu derste bir çok yöntem ve teknik öğrenerek öğretimi nasıl gerçekleştireceğini öğrenmektedir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretim ilke ve yöntemlerine dair kavramları bilir;
2
Kuram-Yaklaşım-Yöntem-Teknik ilişkisini açıklar;
3
Öğretim ilkelerini ve öğretim sürecindeki yerini analiz eder;
4
Öğrencilerin öğrenme stillerini belirleyebilir;
5
Öğrenme stratejilerini bilir;
6
Öğretim yöntem ve tekniklerini açıklar;
7
Farklı öğretim yöntemlerini uygulayabilir;
8
Bireysel ve grupla öğretim tekniklerini uygulayabilir;
9
Ders planı hazırlar;
10
Ünitelendirilmiş ders ve yıllık planı hazırlar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğretim ilke ve yöntemleri temel kavramlar analizi
2
Öğretim İlkeleri
3
Öğrenme/öğretim stratejileri
4
Öğrenme Stilleri
5
Öğretim Yöntemleri (Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap Yöntemi)
6
Öğretim Yöntemleri (Gözlem Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi)
7
Öğretim Yöntemleri (Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi, Örnek Olay İnceleme Yöntemi
8
Öğretim Yöntemleri (Gösterip Yaptırma Yöntemi, Yaratıcı Drama/Rol Oynama Yöntemi)
9
Öğretim Teknikleri
10
Öğretim Teknikleri
11
Günlük ders planı hazırlanması
12
Ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlama
13
Ünitelendirilmiş yıllık plan hazırlama
14
Dersin genel değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Ö. (2010). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık Demirel, Ö. (2010). Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Ertürk, S. (1993). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Hesapçıoğlu, M. (1999). Öğretim ilke ve yöntemleri. İstanbul: Nobel Tan, Ş. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme
Açıklama
Performans ödevi
Portfolyo
Öz Değerlendirme
Akran Değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
14
14
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
10
10
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU