Dersin amacı, öğretmen adayının beden eğitimi ve spor öğretim programları kapsamında çeşitli program geliştirme ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilmesidir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Program geliştirme devam eden bir süreçtir ve öğretmen adayı göreve başladıktan sonra öğrettiği programın değerlendirilmesinden sorumlu paydaşlardan bir tanesidir. Bu derste edindiği bilgi, deneyim ve tecrübe programı değerlendirmesini ve ilgili birimlere bilgi vermesini kolaylaştıracaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Program geliştirmenin tanımı ve ilgili kavramları bilir. ;
2
Program geliştirme sürecinde öğretmenin öneminin farkına varır. ;
3
Program geliştirmeyi çeşitli boyutları ile ele alır.;
4
Farklı program geliştirme modellerini ve aralarındaki uygulama farklarını bilir. ;
5
Program geliştirme modellerine göre beden eğitimi ve spor dersi programını analiz eder.;
6
Farklı program değerlendirme modellerini ve aralarındaki farkları bilir. ;
7
Program değerlendirme modellerine göre beden eğitimi ve spor dersi programını analiz eder.;
8
Program değerlendirme ile ölçme değerlendirme arasındaki ilişkiyi açıklar;
9
Okul eğitim programlarının değerlendirilmesinde gönüllü olur.;
10
Diğer branşlardan meslektaşları ile program değerlendirme sürecinde işbirliği yapar. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tanışma ve hazır bulunuşluk düzeyinin belirlenmesi
2
Program geliştirme ve kavram bilgisi, eğitim programının boyutları
3
Program geliştirme süreci (Planlama)
4
Program geliştirme süreci (Uygulama)
5
Program geliştirme süreci (Değerlendirme)
6
Program Geliştirme Modelleri
7
Program Geliştirme Modelleri
8
Program Geliştirme Modelleri
9
Program Geliştirme Modelleri
10
Program Değerlendirme Modelleri
11
Program Değerlendirme Modelleri
12
Program Değerlendirme Modelleri
13
Program Değerlendirme Modelleri
14
Türkiye'de program geliştirme çalışmaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme. İstanbul: Seçkin yayıncılık
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme
Açıklama
Performans ödevi
Portfolyo
Öz Değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
2
28
Ödevler
0
14
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
124
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,8
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU