Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BAKIM MAKİNELERİ TASARIMI
1 Dersin Adı: BAKIM MAKİNELERİ TASARIMI
2 Dersin Kodu: BSM6015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Halil Ünal
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Halil ÜNAL
e-posta : hunal@uludag.edu.tr
Telefon: 0 224 2941607
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Biyosistem Mühendisliği Bölümü, Görükle Kampüsü, 16059, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bitkinin yetişme döneminde kullanılan gübreleme, çapalama ve seyreltme yöntemleri ile bu yöntemlerin uygulanmasında kullanılan hertürlü bakım makinalarının tasarımı, kullanımı, onarımları, ayar ve bakımları konularında bilgi ve beceriler kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bitkisel üretimde her türlü bakım makinasının tasarımı, kullanımı, tamir bakım ve ayarlarının yapılabilmesi konusunda bilgilere sahip olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Değişik tarım ürünlerinin yetiştirilmesi sırasında yapılan gübreleme ve bakım işleri ile bu işlerde kullanılan makinaları tanıyabilmesi,;
2 Bitkisel üretimde her türlü bakım makinasının tasarımları, kullanımı, tamir bakım ve ayarlarının yapılabilmesi konusunda bilgilerle donatılmış olması.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, dersin ne şekilde yürütüleceği, sınav şekli, dersten beklenen faydanın elde edilebilmesi için öğrencilerin üzerine düşen sorumlulukların neler olduğu anlatılacaktır. Bakım makinalarının genel olarak tanıtılması
2 Temel kavramların öğrenilmesine yönelik olarak, bakım tekniğinin temel özellikleri, gübreleme ve bakım makinaları konularda bilgi sahibi olmak Temel kavramların öğrenilmesine yönelik problemler ve çözümleri ve bunlara ilişkin genel çalışmaların yapılması
3 Kültivatörler, tırmıklar ve ot yolucuların ana parçaları ve tasarımları Çapa makinalarına ait parçaların tanıtılması, standartlarının öğretilmesi,
4 Çapalama makinaları ve çapalamada kullanılan makinalar Makine tasarıma yönelik bilgilendirme. Karşılaşılan temel problemler ve bunların bilgisayarlı çözümleri,
5 Motorlu çapa makinaları ana organları, bakım onarım ve ayarları Tahıl ekim makinalarının bilgisayarlı tasarımlarına yönelik proje çalışmasına başlanması,
6 Toprak frezeleri, rotovatörler ve rototillerlere ilişkin temel bilgiler Temel bilgilerin ardından proje çalışmasına devam edilmesi,
7 Boğaz doldurma aletleri ve kontrollü seyrelme makinaları ana organları ve parçaları Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
8 Gübreleme makinaları, gübre normu, çiftlik gübresi makinaları Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
9 Granül gübre dağıtma makinaları, şerbet tankları ve şerbet dağıtma makinaları Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
10 Proje çalışmasının yazımı Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
11 Proje çalışmasının yazımı ve bitirilmesi Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
12 Proje çalışmasının sonuçları ve gerekli olabilecek düzeltmeler Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
13 Proje sunumu Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
14 Proje sunumu Projeye yönelik yazılım geliştirme çalışmaları,
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Gökçebay, B.,1986. Tarım Makinaları-I. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları No:979., Üniversite Basımevi. Ankara.
Önal.İ., 1987. Ekim, Bakım -Gübreleme Makinaları. Ege Üniversitesi Yayınları. No:490. Bornova, İzmir.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 42 126
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,17
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 4 3 4 5 4 4 4 4 3 3
OK2 5 5 5 5 3 4 4 3 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr