Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ve ÖZEL YETENEK
1 Dersin Adı: ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ ve ÖZEL YETENEK
2 Dersin Kodu: ÖZE1106
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ÖZGE BOŞNAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Eğitim fakültesi B bok Oda no:103
dr.ozge.bosnak@gmail.com
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders öğrenme güçlüğü olan ve üstün zekalı çocukların özellikleri, tanılanması, sınıf ortamında yapılacak öğretimsel düzenlemeler ve eğitim ortamlarına dönük bilgi düzeyinde farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenme güçlüklerine ilişkin karşılaşın problemlerin çözüm yollarını bilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.;
2 Öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanmasını tanımlar.;
3 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler önerir.;
4 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitim ortamları önerir.;
5 Özel Yetenekli çocuklar ve özelliklerini tanımlar. ;
6 Özel Yetenekli olan çocukların tanılamlar. ;
7 Özel Yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler önerir. ;
8 Özel Yetenekli çocuklar için eğitim ortamlarını tanımlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
2 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
3 Öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanması
4 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
5 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
6 Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitim ortamları
7 Özel Yetenekli çocuklar ve özelliklerini açıklama
8 Özel Yetenekli olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
9 Özel Yetenekli çocukların tanılanması
10 Özel yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
11 Özel yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
12 Özel Yetenekli çocuklar için eğitim ortamları
13 Öğrenme güçlüğü olan ünlü kişilerin hayat hikayeleri
14 Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneği olan kişilerin hayat hikayeleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: E.Rüya Özmen, Editör (2015). Öğrenme Güçlüğü Seti: Ankara. Eğiten Kitap
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Editör(ler) : Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak: Ankara: Pegem Akedemi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test, klasik
Açıklama Test, klasik
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 40 40
Ödevler 0 20 20
Projeler 1 30 30
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 5 5 4 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 4 5
OK2 4 5 5 4 4 5 5 5 4 4 4 4 5 4 4 4
OK3 4 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5
OK4 5 4 4 4 5 5 4 4 4 5 4 5 5 5 5 5
OK5 4 4 5 5 5 5 4 4 5 4 5 5 4 5 4 5
OK6 4 5 5 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 5
OK7 5 4 5 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 5 4 5
OK8 4 5 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5 4 4 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr