Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Dr. Ögr. Üyesi ÖZGE BOŞNAK
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Eğitim fakültesi B bok Oda no:103 dr.ozge.bosnak@gmail.com
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders öğrenme güçlüğü olan ve üstün zekalı çocukların özellikleri, tanılanması, sınıf ortamında yapılacak öğretimsel düzenlemeler ve eğitim ortamlarına dönük bilgi düzeyinde farkındalık kazandırmayı amaçlamaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenme güçlüklerine ilişkin karşılaşın problemlerin çözüm yollarını bilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini tanımlar.;
2
Öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanmasını tanımlar.;
3
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler önerir.;
4
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitim ortamları önerir.;
5
Özel Yetenekli çocuklar ve özelliklerini tanımlar.
;
6
Özel Yetenekli olan çocukların tanılamlar.
;
7
Özel Yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler önerir.
;
8
Özel Yetenekli çocuklar için eğitim ortamlarını tanımlar.
;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
2
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
3
Öğrenme güçlüğü olan çocukların tanılanması
4
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
5
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
6
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar için eğitim ortamları
7
Özel Yetenekli çocuklar ve özelliklerini açıklama
8
Özel Yetenekli olan çocuklar ve özelliklerini açıklama
9
Özel Yetenekli çocukların tanılanması
10
Özel yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
11
Özel yetenekli çocuklar için öğretimsel düzenlemeler
12
Özel Yetenekli çocuklar için eğitim ortamları
13
Öğrenme güçlüğü olan ünlü kişilerin hayat hikayeleri
14
Öğrenme güçlüğü ve özel yeteneği olan kişilerin hayat hikayeleri
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
E.Rüya Özmen, Editör (2015). Öğrenme Güçlüğü Seti: Ankara. Eğiten Kitap Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek Editör(ler) : Macid Ayhan Melekoğlu, Uğur Sak: Ankara: Pegem Akedemi
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Test, klasik
Açıklama
Test, klasik
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
40
40
Ödevler
0
20
20
Projeler
1
30
30
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU