1 | Dersin Adı: | PYTHON İLE PROGRAMLAMA |
2 | Dersin Kodu: | EKO4005 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 7 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. VESİLE SİNEM ARIKAN KARGI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. ESMA BİRİŞÇİ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
vesa@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi A Blok 16059 Nilüfer/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Python Programlama dersi, çok az programlamaya sahip veya hiç programlaması olmayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Öğrencilere programlamanın çözümlerde oynayabileceği rolü anlatmayı amaçlamaktadır. Küçük programlar yazma becerilerine geliştirerek, yararlı hedeflere ulaşmalarına izin verilir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgisayar programlama kodunu analiz edebilir ve yorumlama becerisi geliştirebilir. Yazılmış bir programı izleyebilir ve hataları bulabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Programlama Geliştirme | |
2 | Programlama Geliştirme 2 | |
3 | Değerler ve Değişkenler | |
4 | İfadeler ve Aritmetik | |
5 | Koşullu İfadeler | |
6 | Yineleme | |
7 | Fonksiyon Kullanma 1 | |
8 | Fonksiyon Kullanma 2 | |
9 | Fonksiyon Yazma 1 | |
10 | Fonksiyon Yazma 2 | |
11 | Fonksiyon Yazma 3 | |
12 | Listeler | |
13 | Lineer programlama | |
14 | Python Sınıfları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Ders notları 2.John Zelle Python Programming: An Introduction to Computer Science 2nd Edition. Franklin, Beedle & Associates Inc., USA, 2010. 3.Richard L. Halterman Fundamentals of Python Programming. Southern Adventist University, USA, 2016 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 38 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 42 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 58 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 42 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Test Sınavı | |
Açıklama | Bu ders bağıl değerlendirme sistemi ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 4 | 10 | 30 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 169 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |