1 | Dersin Adı: | GÜVENLİK STRATEJİLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ULU2104 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZGİN KAYA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Doç. Dr. Sezgin Kaya, Bursa Uludağ Üni., İ.İ.B.F., Uluslararası İlişkiler Böl., Tel: +90 224 2941181, e-mail: sezgink@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin genel küresel güvenlik gereksinimlerini ve bunlara yanıt verebilmek için ne tür politikalar izlendiğini analiz etmelerini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders Uluslararası İlişkiler disiplinin temel alt alanlarından olan güvenlik ve strateji çalışmaları konularında öğrenciler için temel oluşturacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Güvenlik Kavramı | |
2 | Uluslararası İlişkiler Kuramları ve Güvenlik | |
3 | Ulusal güvenlik ve Strateji kavramları | |
4 | Büyük Strateji kavramı | |
5 | Kolektivite olgusu ve küresel güvenlik stratejileri | |
6 | Temel küresel barış ve güvenlik stratejilerinin mukayesesi | |
7 | Küresel barış güçleri ve güvenlik stratejileri | |
8 | Terörizm karşıtı küresel güvenlik stratejileri | |
9 | Amerikan ulusal ve küresel güvenlik stratejileri | |
10 | AB'nin küresel güvenlik stratejileri | |
11 | Rus güvenlik stratejileri | |
12 | Çin'in güvenlik stretejileri | |
13 | Türkiye'nin güvenlik stratejileri | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ali L. Karaosmanoğlu ve Ersel Aydınlı, Strateji Düşüncesi: Kuram, Paradoks, Uygulama, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2020. Güngör Şahin ve M. Cem Oğultürk, Stratejik Düşünce ve Güvenlik, Yeditepe Yayınevi, 2020. Basil Liddell Hart, Strateji Dolaylı Tutum, Doruk Yayınevi, 2015. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı Sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 8 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 4 | 5 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |