Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KURAN OKUMA ve TECVİD VI (TİLÂVETÜ KURANİL-KERÎM ve TECVÎDÜHÛ VI)
1 Dersin Adı: KURAN OKUMA ve TECVİD VI (TİLÂVETÜ KURANİL-KERÎM ve TECVÎDÜHÛ VI)
2 Dersin Kodu: İLA3020
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 0
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SELAHATTİN ÖZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Remzi KAYA, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet EFE, Dr. Öğr. Görevlisi Ömer TÜRKMEN, Mahmud Şevket ÖZTÜRK, Abdulhalim BAŞAL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Selahattin ÖZ selahattinoz@uludag.edu.tr
0224 243 10 66-60303, B.U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezberden okuyabilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersin mesleki gelişime katkısı çoktur ve önemlidir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kur’an’ı ezberleme usullerini kavrayabilme;
2 Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin literatürü hakkında bilgi edinme;
3 Harfleri, mahreç yerleri ve sıfatlarına uygun bir şekilde telaffuz edebilme;
4 Harfleri telaffuz ederken mahreç ve sıfatlarda ortaya çıkabilecek muhtemel hataları fark edebilme;
5 Sahih Kıraatların Kabul Şartları ve Kıraat Çeşitleri ile Kıraatların Mütevatirliği Meselesi hakkında bilgi edinme;
6 Tecvid ve Kıraat ilminin ilgili kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme;
7 Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın 26-30. cüzlerini “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme;
8 Naziat, Abese, Tekvir, İnfitar ve Mutaffifin surelerini ezberden doğru bir şekilde okuyabilme;
9 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme;
10 Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetler vasıtasıyla temel düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir önceki dönemin tekrarı, Kur’an’ın 501-508. sayfalarının yüzünden okunması
2 Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur’an’ın 509-516. sayfalarının yüzünden okunması, Naziat Suresinin ezbere okunması
3 Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur’an’ın 517-524. sayfalarının yüzünden okunması, Naziat Suresinin ezbere okunması
4 Hadr,Tedvir ve Tahkik usullerinin uygulanması, Kur’an’ın 525-532. sayfalarının yüzünden okunması, Abese Suresinin ezbere okunması
5 Kıraat çeşitleri konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 533-540. sayfalarının yüzünden okunması, Abese Suresinin ezbere okunması
6 Kıraat çeşitleri konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 541-548. sayfalarının yüzünden okunması, Tekvir Suresinin ezbere okunması
7 Sahih Kıraatin kabul şartları konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 549-556. sayfalarının yüzünden okunması, Tekvir Suresinin ezbere okunması
8 Kıraatlerin Mütevatirliği konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 557-564. sayfalarının yüzünden okunması, İnfitar Suresinin ezbere okunması
9 Kıraatlerin Mütevatirliği konusunun işlenmesi, Kur’an’ın 565-572. sayfalarının yüzünden okunması, İnfitar Suresinin ezbere okunması
10 Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur’an’ın 573-580. sayfalarının yüzünden okunması, Mutaffifin Suresinin ezbere okunması
11 Mahreç ve Sıfat çalışması, Kur’an’ın 581-588. sayfalarının yüzünden okunması, Mutaffifin Suresinin ezbere okunması
12 Mahreç ve Sıfat Çalışması, Kur’an’ın 589-604. sayfalarının yüzünden okunması
13 Mahreç ve Sıfat Çalışması
14 Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraatı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değişen şartlara göre klasik ya da test yöntemleri uygulanmaktadır
Açıklama Bu dönem eğitim uzaktan yapılacak ve sınavlarda test uygulanacaktır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 0 0 0
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 0 3 0 5 0 5 0 4 4 0 5
OK2 4 4 0 5 0 5 0 4 0 5 0 5
OK3 0 0 5 0 4 0 5 0 4 0 5 0
OK4 0 4 0 4 0 5 0 4 0 5 0 5
OK5 5 0 4 0 5 0 5 0 5 3 4 0
OK6 0 5 0 0 5 0 0 0 4 3 0 0
OK7 0 5 0 5 0 5 0 4 0 5 0 5
OK8 0 0 5 0 4 0 4 0 4 3 0 0
OK9 4 4 0 5 0 4 0 5 0 5 0 4
OK10 4 4 0 0 0 0 0 0 0 5 0 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr