Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ
1 Dersin Adı: KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ
2 Dersin Kodu: İLA3223
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MUHAMMET TARAKCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mtarakci@uludag.edu.tr, 2431066-60404
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dinî inanç, uygulama ve fenomenleri karşılaştırmalı bir tarzda öğrenerek, dinin anlamı ve fonksiyonu hakkında daha güvenilir bilgiler elde etmek ve böylece dini toplum içinde ve toplumlar arasında barışa katkı yapan bir etken olarak algılamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İslam dininin diğer dinler arasındaki yerini karşılaştırmalı olarak öğrenir. Dinlerdeki farklı uygulamaların tarihsel ve teolojik sebeplerine ilişkin fikir edinir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karşılaştırmalı dinler tarihinin tarihî gelişimini ve metodolojisini kavrar;
2 Karşılaştırmalı dinler tarihinin öncü şahıslarını ve yaklaşımlarını özümser;
3 Dinlerde benzer, farklı ve aynı olan özellikleri karşılaştırır;
4 Karşılaştırma yöntemlerini kullanarak dinin anlamı ve fonksiyonu hakkında daha sağlıklı değerlendirmeler yapabilir;
5 Dinlerin inanç ve uygulamalarını teorik, pratik ve toplumsal şeklinde sınıflandırır;
6 Dinlerin ortak ahlâkî ilkelerinden hareketle, dinin toplumda birleştirici ve barışı tesis edici yönünü kavrar;
7 Örnek metinler sayesinde Arapça ve İngilizce kaynakları anlayabilir;
8 Başka dinî gelenekleri öğrendiği için, toplumsal ve bilimsel meselelere daha bütünlükçü ve objektif yaklaşabilir;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Karşılaştırmalı dinler tarihinin tarihçesi, yöntemi, konusu; İslam dünyasında ve batıda öncüleri.
2 Dinlerde görünmeyen varlıklar (Tanrı, melek ve cin anlayışları)
3 Dinlerde peygamberlik, vahiy ve kutsal kitap anlayışı
4 Dinlerin ahiret tasavvurları (cennet, cehennem ve araf)
5 Dinlerde mabed ve ibadet
6 Dinlerde oruç ve hac
7 Dini giriş törenleri
8 Evlilik merasimleri
9 Ölüm
10 Dinlerde Mesih Beklentisi
11 Ahlâkî ilkeler
12 Çevre bilinci
13 Savaş ve barış
14 Hayatın Anlamı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: J. Runzo - N. M. Martin, Dünya Dinlerinde Hayatın Anlamı, İstanbul: Say Yayınları, 2002;
Albrecht Noth, Müslümanlıkta ve Hıristiyanlıkta Kutsal Savaş ve Mücadele, İstanbul: Özne Yayınları, 1999;
Ahmet Güç, Dinlerde Mabed ve İbadet, Bursa: Düşünce Kitabevi Yayınları, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 240
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK7 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr