Ders Öğretim Planı
ARAP DİLİ VE EDEBİYATI V ( EL-LÜGATÜL-ARABİYYE VE ÂDÂBUHÂ V )
1 |
Dersin Adı: |
ARAP DİLİ VE EDEBİYATI V ( EL-LÜGATÜL-ARABİYYE VE ÂDÂBUHÂ V ) |
2 |
Dersin Kodu: |
İLA3011 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
5 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. Fadime Kavak |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Fadime Kavak / fadimekavak@hotmail.com 02242431570-60278 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin farklı konularla ilgili Arapça Edebi Metinleri Kavramasını Sağlamak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Arapça metinleri anlayıp kavrayabilmek |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Yeni gelen öğrencilere oryantasyon uygulaması, görecekleri tahsille ilgili bazı tavsiyelerin kavratılması;
|
2 |
Bir münzevinin nefsi ve şeytanıyla yaptığı mücadeleyi kaybediş hikayesini öğrenebilme;
|
3 |
Hz. Peygamberin hadisleri aracılığıyla islam ahlakının bazı temel ilkelerinin belletilmesi;
|
4 |
Bir hikaye üzerinden hayvan sevgisinin öneminin kavratılması;
|
5 |
Hz. Ömer’in hayat hikayesinden yola çıkarak öğrencilere islam ahlakından bazı örnekler sunabilme;
|
6 |
Metin aracılığıyla Birleşmiş Milletler Örgütü’nün yapısını, işleyiş mekanizmasını kavratabilme;
|
7 |
Bir modern hikaye aracılığıyla, çağdaş hayata dair sahnelerin modern Arapça’daki ifade biçimlerini öğrenciye sunabilme;
|
8 |
Arap-İslam medeniyetinin beşeri uygarlığa sağladığı katkıları tanıtabilme;
|
9 |
Meşhur Arap nüktedanı Cuha’nın hayat hikayesini ayrıca fıkralarından birkaçını gösterme;
|
10 |
Bir Arap aşk hikayesi aracılığıyla öğrencileri modern Arapça üsluba alıştırma;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Bir Öğretmenin Yeni Öğrencilerine Sözleri |
|
2 |
Münzevi ve Ağaç |
|
3 |
Hz.Peygamber'in Bazı Hadisleri |
|
4 |
Hayvanlara Merhamet |
|
5 |
Ömer b. el-Hattab |
|
6 |
Birleşmiş Milletler Örgütü |
|
7 |
Kahve Kaçakçısı |
|
8 |
Arap Medeniyeti |
|
9 |
Cuha’dan hikayeler |
|
10 |
Çölde Bir Aşk Hikayesi |
|
11 |
Bir Alimin Cevabı |
|
12 |
Zor Zamandaki Kahramanlar |
|
13 |
Televizyon ve Sağlık |
|
14 |
Tac Mahal |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
(Komisyon) el-Kıraetu'l-Muyessera III, Cantaş Yayınları, İstanbul. |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Öğrenciler yazılı veya test sınavları ile değerlendirilecektir. |
Açıklama |
|
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
Ödevler |
0 |
0 |
0 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
2 |
2 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
62 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
2 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
2 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
OK1
|
4
|
2
|
4
|
3
|
5
|
4
|
2
|
3
|
5
|
4
|
3
|
4
|
OK2
|
3
|
4
|
4
|
3
|
5
|
4
|
3
|
4
|
3
|
3
|
2
|
4
|
OK3
|
4
|
5
|
0
|
2
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
OK4
|
3
|
3
|
0
|
3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
2
|
0
|
OK5
|
3
|
4
|
0
|
4
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK6
|
4
|
5
|
0
|
4
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK7
|
4
|
5
|
0
|
4
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK8
|
3
|
3
|
4
|
4
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |