Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYEDE İSLAMCI DÜŞÜNCE
1 Dersin Adı: TÜRKİYEDE İSLAMCI DÜŞÜNCE
2 Dersin Kodu: İLA2285
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Mehmet Birgül
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mfbirgul@uludag.edu.tr, 2431066-60333
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modernleşme dönemindeki önemli düşünce akımlarından biri olan İslamcılık hakkında, Türkiye’yi esas almak üzere, köken, tarih ve yönelimler hakkından bilgi sahibi olmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci yakın tarih düşünce hareketleri hakkında bilgi sahibi olur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Osmanlı ve İslam dünyasının modern Batı ile yüzleşmesinin mahiyetine dair bilgi sahibi olur;
2 Müslüman dünyanın modernite karşısında verdiği tepkilere dair bilgi sahibi olur;
3 İslamcı düşüncenin temelleri ve mahiyeti hakkında bilgi sahibi olur;
4 Tanzimat sonrası Osmanlı düşüncesi hakkında malumat edinir;
5 Modern Türkiye’nin fikir dünyasının dinamikleri hakkında bilgi edinir;
6 Modern dünyanın siyasi, iktisadi ve tarihsel akışı ile İslam dünyasındaki düşünce hareketleri arasındaki ilişkileri derinlemesine kavrar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş. Dersin konusu ve araştırma alanı hakkında genel bilgiler: İslamcı düşüncenin kökenleri ve mahiyeti
2 Tanzimat sonrasındaki fikir ortamı içinde İslamcılığı hazırlayan faktörler
3 İslamcılığın Yerli ve Yabancı İki versiyonu: Namık Kemal ve Efgani
4 Sultan II. Abdulhamid dönemi: Devlet İslamcılığı ve Muhalif İslamcılığın ortaya çıkışı
5 Meşrutiyet Dönemi Fikir Hareketleri ve İslamcılık Akımı
6 Meşrutiyet ve İstiklal Harbi Dönemi İslamcı Aydınlar ve İslamcı Akım
7 Cumhuriyet İlk Döneminde İslamcı Akım I
8 Cumhuriyet İlk Döneminde İslamcı Akım II
9 Çok Partili Hayatta (1950-1960) İslamcılık
10 Askeri Müdahaleler Döneminde (1960-1980) İslamcı Akım
11 Postmodern Dünyada İslamcı Akım
12 İslamcılığın Yapısal Özellikleri
13 Günümüzde İslamcı Akımın Ana Hatları
14 İslamcılığın Geleceği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bahsi geçen düşünürlerin kitapları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 268
Toplam İş Yükü / 30 saat 7,93
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 4 0 2 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 3 0 0 4 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr