Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FARSÇA I
1 Dersin Adı: FARSÇA I
2 Dersin Kodu: İLA2275
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi Mehmet ÇELENK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Çelenk
mecelenk@hotmail.com
uludağ üniversitesi ilahiyat fakültesi
2431066-60172
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Farsça dilini temel gramer, pratik konuşma ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bilgi ve tecrübe kazanımı
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farsça alfabe, dil yapısı, konuşulduğu coğrafyalar ve İslam kültür mirası içindeki yeri öğrenilir;;
2 Farsça’nın grameri ana hatlarıyla kavranılır; ;
3 Farsça’nın gelişim evreleri, modern Farsça’nın konumu kavranılır;;
4 Farsça gündelik konuşmalar, ifadeler, yapılar öğrenilir;;
5 Farsça cümle yapısı, fiil formları ve temel zamanlar öğrenilir; ;
6 Farsça’da yöresel farklılıklara bağlı olarak ortaya çıkan lehçe ve diyalekt farkları kavranılır ; ;
7 Farsça temel cümle yapıları, basit, bileşik ve şart cümleleri kavranır;;
8 Farsça edatlar, zarflar ve temel bağlaçlar öğrenilir.; ;
9 Klasik Farsça ile modern Farsça arasındaki temel farklılıklar kavranır;
10 Klasik ve modern Fars şiiri örnekler ve tahliller üzerinden kavranır; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Farsça alfabe, şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri, günlük dile ait birkaç cümle
2 Farsça’da olmak anlamına gelen üç temel fiilin, hesten, şoden ve buden, çekimleri ve kullanım alanları
3 Farsçada geçmiş zaman, mazi, çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları
4 Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları
5 Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları
6 Farsça yeterlilik ve gereklilik fiilleri
7 Farsça’da basit cümle, mürekkep cümle ve şart cümlesi.
8 Yön zarfları
9 Emir sıygaları
10 Edilgen çatı
11 Düzenli fiiller
12 Düzensiz fiiller
13 Soru cümlesi
14 Şart Cümlesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mürsel Öztürk, Farsça Dil Bilgisi Mehmet Kanar, Farsça Dil Bilgisi Nimet Yıldırım, Farsça Dil Bilgisi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.Teorik kazanımların yazılı bir sınav ile ölçülmesi.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 11 11
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 30 saat 8,2
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 1 0
OK3 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 2 0
OK4 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0
OK5 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 3 0
OK6 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 3 0
OK8 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0 2 0
OK9 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 3 0
OK10 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr