1 | Dersin Adı: | FARSÇA I |
2 | Dersin Kodu: | İLA2275 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi Mehmet ÇELENK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Çelenk mecelenk@hotmail.com uludağ üniversitesi ilahiyat fakültesi 2431066-60172 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Farsça dilini temel gramer, pratik konuşma ve metin okuyacak düzeyde anlatmak ve öğretmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bilgi ve tecrübe kazanımı |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Farsça alfabe, şahıs zamirleri, mülkiyet zamirleri, günlük dile ait birkaç cümle | |
2 | Farsça’da olmak anlamına gelen üç temel fiilin, hesten, şoden ve buden, çekimleri ve kullanım alanları | |
3 | Farsçada geçmiş zaman, mazi, çekimi, kullanım şekli, basit ve mürekkep fiil yapıları | |
4 | Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları | |
5 | Farsça’da yer, mekan ve zaman zarfları | |
6 | Farsça yeterlilik ve gereklilik fiilleri | |
7 | Farsça’da basit cümle, mürekkep cümle ve şart cümlesi. | |
8 | Yön zarfları | |
9 | Emir sıygaları | |
10 | Edilgen çatı | |
11 | Düzenli fiiller | |
12 | Düzensiz fiiller | |
13 | Soru cümlesi | |
14 | Şart Cümlesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Mürsel Öztürk, Farsça Dil Bilgisi Mehmet Kanar, Farsça Dil Bilgisi Nimet Yıldırım, Farsça Dil Bilgisi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi.Teorik kazanımların yazılı bir sınav ile ölçülmesi. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 14 | 196 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 11 | 11 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 8,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |