Görsel Sanatlar Öğretim Programı'nın amacı, içeriği ve uygulanması ile ilgili süreçlerin ayrıntısıyla ele alınmasını içerir. Görsel sanatlar eğitiminin tarihi ve günümüz öğretim programında benimsenen eğitim yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler, kazanımlar açıklanır. Görsel sanatlar dersinde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme uygulamalarına yer verilir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Görsel Sanatlar öğretmenlik meslek bilgisinin kazandırılmasını sağlar. Ders içeriğinin hazırlanması ve öğrenme öğretme sürecinin oluşturulmasında öğretmen adaylarına gerekli bilgi ve deneyimler kazandırılır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Görsel Sanatlar öğretim programının amacını ve içeriğini açıklar.;
2
Eğitimin planlı bir süreç olduğunu ve ögelerini tanımlar.;
3
Ülkemizdeki görsel sanatlar eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. ;
4
Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımın amacını ve uygulanmasını açıklar. ;
5
Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış düzeylerini uygular.;
6
Görsel sanatlarda kullanabilecek öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.;
7
Görsel Sanatlar dersinde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme uygulamalarını açıklar. ;
8
Görsel sanatlar öğretme-öğretme sürecini tasarladığı ders planı hazırlar. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Tanışma. MEB internet sitesindeki kaynaklara ulaşma (Öğretim programları, haftalık ders çizelgeleri, EBA, yurt dışı öğretim imkanları)
2
Görsel Sanatlar Öğretim Programının Yapısı ve Amaçları
3
Disiplin Odaklı Sanat Eğitimi ve Öğretim Programı Öğrenme Alanları
4
Öğretim ve değerlendirme için öğretim hedefleri ve davranışları yazma
5
Öğretim Programı Kazanımlarının, Davranış Alanları ile İlişki Kurulması
6
Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitiminin Tarihi
7
Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitiminin Tarihi
8
Yapılandırmacı Yaklaşım, Makale İncelemesi
9
Öğretimde Yeniden Yapılanma, Otantik Öğretim İlkeleri
10
Görsel Sanatlarda Öğrenme-Öğretme Süreci, Öğretim İlke ve Yöntemleri
11
Görsel Sanatlarda Öğrenme-Öğretme Süreci, Öğretim İlke ve Yöntemleri
12
Ders Planı İncelemesi ve Ders Planı Ödevi
13
Görsel Sanatlar Dersinde Ölçme-Değerlendirme
14
Görsel Sanatlar Dersinde Ölçme-Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Fatma Hazır Bıkmaz (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (1), 99-116 Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Pegem Akademi Gartenhaus A. R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. Özden, Y. (2014) Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi Demirel, Ö. (2017) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi Sönmez, V. (2008) Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık Schunk, H.D. (2011) Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla (Çev. Ed. Muzaffer Şahin) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık MEB (2006) Görsel Sanatlar Öğretim Programı MEB (2018) Görsel Sanatlar Öğretim Programı Ankara Üniversitesi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, UNICEF, MDF-F ve Kültür ve Turizm Bakanlığı (2010-2011) ortaklığında yürütülen “Müze Eğitimi ve Dostluk Treni” proje çıktısı “Müze Eğitimi Yetişkin Kitabı” Alakuş, O.A. (2003). Dünden Bugüne Görsel Sanatlar Eğitimimizin Genel Bir Görünümü. Milli Eğitim Dergisi, sayı 160.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı Sınav, Ders Planı Ödevi, Küçük Grup Çalışması
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
5
3
15
Ödevler
0
10
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
15
15
Toplam İş Yükü
88
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,93
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU