Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: RES2102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. NERGİZ ÜÇÜNCÜ ALTUĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nergiz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Görsel Sanatlar Öğretim Programı'nın amacı, içeriği ve uygulanması ile ilgili süreçlerin ayrıntısıyla ele alınmasını içerir. Görsel sanatlar eğitiminin tarihi ve günümüz öğretim programında benimsenen eğitim yaklaşımı, içeriği ve geliştirmeyi amaçladığı beceriler, kazanımlar açıklanır. Görsel sanatlar dersinde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme uygulamalarına yer verilir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Görsel Sanatlar öğretmenlik meslek bilgisinin kazandırılmasını sağlar. Ders içeriğinin hazırlanması ve öğrenme öğretme sürecinin oluşturulmasında öğretmen adaylarına gerekli bilgi ve deneyimler kazandırılır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Görsel Sanatlar öğretim programının amacını ve içeriğini açıklar.;
2 Eğitimin planlı bir süreç olduğunu ve ögelerini tanımlar.;
3 Ülkemizdeki görsel sanatlar eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar. ;
4 Eğitimde yapılandırmacı yaklaşımın amacını ve uygulanmasını açıklar. ;
5 Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış düzeylerini uygular.;
6 Görsel sanatlarda kullanabilecek öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.;
7 Görsel Sanatlar dersinde kullanılan geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme uygulamalarını açıklar. ;
8 Görsel sanatlar öğretme-öğretme sürecini tasarladığı ders planı hazırlar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma. MEB internet sitesindeki kaynaklara ulaşma (Öğretim programları, haftalık ders çizelgeleri, EBA, yurt dışı öğretim imkanları)
2 Görsel Sanatlar Öğretim Programının Yapısı ve Amaçları
3 Disiplin Odaklı Sanat Eğitimi ve Öğretim Programı Öğrenme Alanları
4 Öğretim ve değerlendirme için öğretim hedefleri ve davranışları yazma
5 Öğretim Programı Kazanımlarının, Davranış Alanları ile İlişki Kurulması
6 Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitiminin Tarihi
7 Türkiye'de Görsel Sanatlar Eğitiminin Tarihi
8 Yapılandırmacı Yaklaşım, Makale İncelemesi
9 Öğretimde Yeniden Yapılanma, Otantik Öğretim İlkeleri
10 Görsel Sanatlarda Öğrenme-Öğretme Süreci, Öğretim İlke ve Yöntemleri
11 Görsel Sanatlarda Öğrenme-Öğretme Süreci, Öğretim İlke ve Yöntemleri
12 Ders Planı İncelemesi ve Ders Planı Ödevi
13 Görsel Sanatlar Dersinde Ölçme-Değerlendirme
14 Görsel Sanatlar Dersinde Ölçme-Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Fatma Hazır Bıkmaz (2006). Yeni İlköğretim Programları ve Öğretmenler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39 (1), 99-116
Özsoy, V. (2007). Görsel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri. Ankara: Pegem Akademi
Gartenhaus A. R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
Özden, Y. (2014) Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem Akademi
Demirel, Ö. (2017) Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Akademi
Sönmez, V. (2008) Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık
Schunk, H.D. (2011) Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla (Çev. Ed. Muzaffer Şahin) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
MEB (2006) Görsel Sanatlar Öğretim Programı
MEB (2018) Görsel Sanatlar Öğretim Programı
Ankara Üniversitesi, Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, UNICEF, MDF-F ve Kültür ve Turizm Bakanlığı (2010-2011) ortaklığında yürütülen “Müze Eğitimi ve Dostluk Treni” proje çıktısı “Müze Eğitimi Yetişkin Kitabı”
Alakuş, O.A. (2003). Dünden Bugüne Görsel Sanatlar Eğitimimizin Genel Bir Görünümü. Milli Eğitim Dergisi, sayı 160.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı Sınav, Ders Planı Ödevi, Küçük Grup Çalışması
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,93
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 5 1 3 1 1 1 1 5 4 1 5 1
OK2 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK3 4 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 5 1 1 1
OK4 1 1 1 5 4 1 1 4 1 1 1 4 1 5 4 4
OK5 1 1 1 3 4 1 1 1 1 1 1 5 1 5 1 1
OK6 1 1 1 1 5 1 1 5 1 1 1 5 1 1 4 1
OK7 1 1 1 1 5 1 1 4 1 1 1 1 1 1 4 3
OK8 1 1 1 5 5 1 1 5 1 1 1 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr