1 | Dersin Adı: | SANAT PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | RES5011 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BERNA COŞKUN ONAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Berna COŞKUN ONAN Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı. Görükle/BURSA onanberna@uludag.edu.tr 0 224 2942570 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanatın üretiminde ve eleştirisinde psikoloji biliminin yaklaşım ve yöntemlerinden yararlanabilme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Sanat eğitimi alan bireylerin eserlerdeki üretim nedenlerinin psikolojik sebeplerini anlayabilmelerine ve çeşitli düzeylerdeki üretimlerin psikoloji alanından değerlendirmelerini yapabilmelerine katkı sağlamak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanat psikoljisi için temel terminoloji | |
2 | Antropolojik ve antropomorfik yaklaşımlarla tarih öncesi dönemlerde insan psikolojisi ve sanat pratikleri | |
3 | Antik dönem klasik felsefelerinin psikoloji alanına etkileri | |
4 | Sanat kuramları, estetik ve sanat psikolojisi | |
5 | Modernizm ve metropol etkileşiminde değişen insan psikolojisi, sanat ve psikanaliz | |
6 | Psikanaliz ve sanat bağlantıları. Bir eleştiri türü olarak psikanaliz. | |
7 | Freud'un otoanalizi. Freud'un psikolojiye topolojik ve antropolojik yaklaşımları doğrultusunda, tarih ve felsefe bağlantılarını görmek. Freud'un gelişim kuramı, eğitim ve sanat bağlamı. Ara sınav-konuların genel tekrarı | |
8 | Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Klasik sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri. | |
9 | Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Modern sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri. | |
10 | Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Çağdaş sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri. | |
11 | Carl Gustave Jung'un antropoloji temelli sanat psikolojisi kuramı. Örnekler ve sanat hareketlerinden değerlendirmeler ile. | |
12 | Psikoloji alanına 1945 sonrası dönemde postyapısal kuramcıların yaklaşımları ve sanatsal çözümleme önerileri. Lacan, Deleuze, Foucault. | |
13 | Sanatın psikolojik nedenleri. Sanat üretiminde temel 7 eğilim. Etkileşimli eser analizleri. | |
14 | Sanatın psikolojik nedenleri. Sanat üretiminde temel 7 eğilim. Etkileşimli eser analizleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
PSİKOLOJİ KURAMLARI-PSİKANALİZ-KİŞİLİK Jerry M. Burger, Kişilik Gander ve Gardiner, Çocuk ve Ergen Geliimi Saffet Murat Tura, Freud'dan Lacan'a Psikanaliz. Serol Teber, Bilimsel bir peri masalı, Freud'un Aile ve Tarihsel Romanı C. Gustave Jung, Psikolojide Tipler C. Gustave Jung, Kişiliğin Gelişimi C. Gustave Jung, Analitik Psikoloji Üzerine İki Deneme Frieda Fordham, Jung Psikolojisinin Ana Hatları Freud, Totem ve Tabu Freud, Günlük Yaşamın Psikopatalojisi SANAT PSİKOLOJİSİ C. Gustave Jung, Dört Arketip C. Gustave Jung, İnsan ve Sembolleri Sanat psikolojisi, M.Sıtkı Erinç Terapi olarak sanat, Alain de Botton, John Armstrong Sigmund Freud, Sanat ve Sanatçılar Üzerine Harrison ve Wood, Sanat ve Kuram: Değişen Fikirler Antolojisi, 1900-2000. (ilgili bölümler) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu ya da çoktan seçmeli. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |