Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SANAT PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: SANAT PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: RES5011
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BERNA COŞKUN ONAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Berna COŞKUN ONAN
Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı. Görükle/BURSA onanberna@uludag.edu.tr
0 224 2942570
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanatın üretiminde ve eleştirisinde psikoloji biliminin yaklaşım ve yöntemlerinden yararlanabilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Sanat eğitimi alan bireylerin eserlerdeki üretim nedenlerinin psikolojik sebeplerini anlayabilmelerine ve çeşitli düzeylerdeki üretimlerin psikoloji alanından değerlendirmelerini yapabilmelerine katkı sağlamak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sanatla ilişkilendirilen gelişim kuramlarıyla ilgili bilgi sahibi olmak.;
2 Gelişim kuramlarının sanata yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmak.;
3 Sanat üretim süreçlerinde psikolojik etmenlerin sanatçıya etkilerini anlamak.;
4 Sanat üretim süreçlerinde psikolojik etmenlerin esere yansımalarını anlamak.;
5 Psikanalizin bir sanat eleştiri yöntemi olarak kullanımını anlamak.;
6 Psikanaliz kuramından etkilerle eserler üreten modern ve postmodern sanat hereketlerini bilmek.;
7 Sanatın terapik yönlerini anlamak.;
8 Sanatın terapik doğasını, öğretim süreçleri açısından anlamlandırmak.;
9 Gelişim psikoloji ile sanat ilişkisini disiplinlerarası bir yaklaşımla kurabilmek.;
10 Tarih öncesi dönemlerden günümüze sanat alanını etkilemiş çeşitli psikolojik eğilimleri anlamak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat psikoljisi için temel terminoloji
2 Antropolojik ve antropomorfik yaklaşımlarla tarih öncesi dönemlerde insan psikolojisi ve sanat pratikleri
3 Antik dönem klasik felsefelerinin psikoloji alanına etkileri
4 Sanat kuramları, estetik ve sanat psikolojisi
5 Modernizm ve metropol etkileşiminde değişen insan psikolojisi, sanat ve psikanaliz
6 Psikanaliz ve sanat bağlantıları. Bir eleştiri türü olarak psikanaliz.
7 Freud'un otoanalizi. Freud'un psikolojiye topolojik ve antropolojik yaklaşımları doğrultusunda, tarih ve felsefe bağlantılarını görmek. Freud'un gelişim kuramı, eğitim ve sanat bağlamı. Ara sınav-konuların genel tekrarı
8 Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Klasik sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri.
9 Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Modern sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri.
10 Çeşitli sanat üsluplarından eserlere Freudien bakışla yaklaşmak. Çağdaş sanat yaklaşımlarından örnek eser çözümlemeleri.
11 Carl Gustave Jung'un antropoloji temelli sanat psikolojisi kuramı. Örnekler ve sanat hareketlerinden değerlendirmeler ile.
12 Psikoloji alanına 1945 sonrası dönemde postyapısal kuramcıların yaklaşımları ve sanatsal çözümleme önerileri. Lacan, Deleuze, Foucault.
13 Sanatın psikolojik nedenleri. Sanat üretiminde temel 7 eğilim. Etkileşimli eser analizleri.
14 Sanatın psikolojik nedenleri. Sanat üretiminde temel 7 eğilim. Etkileşimli eser analizleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: PSİKOLOJİ KURAMLARI-PSİKANALİZ-KİŞİLİK
Jerry M. Burger, Kişilik
Gander ve Gardiner, Çocuk ve Ergen Geliimi
Saffet Murat Tura, Freud'dan Lacan'a Psikanaliz.
Serol Teber, Bilimsel bir peri masalı, Freud'un Aile ve Tarihsel Romanı
C. Gustave Jung, Psikolojide Tipler
C. Gustave Jung, Kişiliğin Gelişimi
C. Gustave Jung, Analitik Psikoloji Üzerine İki Deneme
Frieda Fordham, Jung Psikolojisinin Ana Hatları
Freud, Totem ve Tabu
Freud, Günlük Yaşamın Psikopatalojisi
SANAT PSİKOLOJİSİ
C. Gustave Jung, Dört Arketip
C. Gustave Jung, İnsan ve Sembolleri
Sanat psikolojisi, M.Sıtkı Erinç
Terapi olarak sanat, Alain de Botton, John Armstrong
Sigmund Freud, Sanat ve Sanatçılar Üzerine
Harrison ve Wood, Sanat ve Kuram: Değişen Fikirler Antolojisi, 1900-2000. (ilgili bölümler)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu ya da çoktan seçmeli.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 2 3 5 5 5 2 5 5 1 4 2 0 5 3 5
OK2 4 4 4 4 5 4 5 5 5 1 5 4 0 5 3 5
OK3 5 4 4 4 4 4 3 5 5 1 5 5 0 3 3 3
OK4 5 5 5 5 4 4 2 5 5 2 5 4 0 3 3 5
OK5 3 3 4 4 4 4 4 4 4 4 3 3 2 2 2 2
OK6 2 2 4 4 4 3 0 4 4 4 4 2 2 2 2 2
OK7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3 2 2 2 2 2
OK8 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 2 2 3 2 2
OK9 4 4 4 4 4 4 4 4 0 4 4 4 2 2 2 2
OK10 5 4 5 5 4 5 4 4 3 4 4 4 2 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr