1 | Dersin Adı: | BATI SANATI TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | RES2105 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi BERNA COŞKUN ONAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr. Öğr. Üyesi Berna COŞKUN ONAN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Berna COŞKUN ONAN onanberna@uludag.edu.tr 0224-2942570 Bursa Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Görükle-Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ortaçağdan empresyonizme kadar Avrupa’daki sanat gelişiminin ana hatlarıyla ve karşılaştırmalı olarak öğrenilmesi |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisini farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek kuramsal düzeye gelerek, yetkin bir öğretmen olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel Bilgiler, Romanesk ve Gotik mimari; Erken Rönesans mimari ve heykel sanatı | |
2 | Giotto, Masaccio, Uccello, Piero della Francesca, A.Mantegna, Bellini’ler, C.Crivelli A.da Messina, J.van Eyck, Q.Massys | |
3 | Fransa: Limbourg kardeşler, J.Fouquet; Yüksek Rönesans: S.Botticelli, Leonardo da Vinci, H.Bosch | |
4 | Michelangelo, Raffaello, A.Dürer, H.Holbein, P.Bruegel, G.Arcimboldo | |
5 | Venedik ekolü : Giorgione, Tiziano, Veronese, Tintoretto; Maniyerizm: Pontormo, Parmigianino, Bronzino, El Greco | |
6 | Barok mimari ve heykel örnekleri (L.Bernini vb); | |
7 | Barok resim: Caravaggio, G.de la Tour, Le Nain kardeşler- Arasınav-ders tekrarı | |
8 | Barok resim: Velazquez, Murillo, Rubens, Rembrandt, Vermeer | |
9 | Rokoko resim: A.Watteau, J.Fragonard, F.Boucher, J.B.Chardin; Neo-klasik resim: J.L.David, J.D.Ingres, E.Vigee Lebrun | |
10 | Rokoko ve Neo-klasik mimari ve heykel örnekleri | |
11 | Romantizm: W.Turner, J.Constable, C.D.Friedrich, T.Gericault, E.Delacroix | |
12 | Goya, Oryantalizm (İngiliz ressamlar) | |
13 | Oryantalizm (Fransız ve diğer ressamlar) Akademizm (W. Bougeurau) | |
14 | Realizm: G.Courbet, H.Daumier, F.Millet |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
E.Akyürek, Orta Çağ’dan Yeni Çağ’a Felsefe Ve Sanat, İstanbul, 1994. N.Atasoy, 17. ve 18.Yüzyıllarda Avrupa Sanatı, İstanbul 1985. F.Claudon; Romantizm, İstanbul 1988. B.Cömert, Giotto’nun Sanatı, Ankara, 1977. S.Germaner, 18.Yüzyıl Avrupa Resmi, İstanbul 1996. S.Germaner, Z.İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul 2008. E.H.Gombrich, Sanatın Öyküsü, İstanbul 2011. Z.İnankur; 19.yy.Avrupasında Heykel ve Resim Sanatı, İstanbul 1997. M.&N.İpşiroğlu, Oluşum Süreci İçinde Sanatın Tarihi, İstanbul, 1983. E.Panofsky, Gotik Mimarlık Ve Skolastik Felsefe, İstanbul, 1999. N.Pirim (ed.), Rönesansın Serüveni, İstanbul 2005. L.M.Roth, Mimarlığın Öyküsü, İstanbul 2002. H.Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, İstanbul 1985. Dünya Sanat Tarihi-Adnan Turani-Remzi Kitabevi Rönesans'ın Serüveni-Enis Batur Rönesans Düşüncesi ve Resim Sanatı, Nilüfer Öndin. Ortaçağ Sanatında Estetik ve Güzellik, Umberto Eco. Analitik Resim Çözümlemeleri, Leyla Varlık Şentürk. 19. Yüzyıl Avrupasında Heykel Ve Resim Sanatı-Zeynep İnankur Sanat Tarihinin Temel Kavramları-Heinrich Wöllflin Sanatçıların Hayat Hikayeleri-Giorgio Vasari Görme Biçimleri-John Berger Güzelliğin Tarihi-Umberto Eco Mitoloji ve İkonografi-Bedrettin Cömert İkonoloji Araştırmaları-Erwin Panofsky |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ÇOKTAN SEÇMELİ ÖLÇME | |
Açıklama | Kapsama göre planlama. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 14 | 1 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |