1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU II |
2 | Dersin Kodu: | MUZ3206 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi AYDIN ATALAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Dr. Öğt. Üyesi M. Aydın Atalay aatalay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ses-soluk bağlantısını güçlendirmeye ve geliştirmeye yönelik çalışmalar; farklı dinamiklerde ses üretme, koroda ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya yönelik rezonans çalışmaları; eserleri anlamlarına uygun müzikal duyarlılıkla seslendirme çalışmaları, toplu icra, performans ve iletişim becerisi, eser seslendirmesinde koroda tını ve koro şefi ile uyum; bilinçli bir halk müziği dinleyicisi oluşturmaya yönelik çalışmalar; ülkemizdeki farklı yöre, form, usul, makam-dizide düzeye uygun Türk Halk müziği eserlerinden oluşturulan repertuvarın oluşturulması; özellikle eğitim müziğine yönelik repertuvar zenginliğinin kazandırılması. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında, Türk Halk Müziği ses icrası konusunda gerekli bilgilerini, toplu ses icrasında uygulama, geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ses, soluk ve dinamikler. | Doğru ses elde edebilme uygulamaları. |
2 | Ses bütünlüğü teknikleri | Çeşitli koro çalışma teknikleri. |
3 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. |
4 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. |
5 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları. |
6 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri. |
7 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri. |
8 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Seslendirmede temel davranışlar. |
9 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Seslendirmede temel davranışlar. |
10 | Halk müziği formları. | Halk müziği formlarının seslendirilmesi. |
11 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro-şef uyum çalışmaları. |
12 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro-şef uyum çalışmaları. |
13 | Türk Halk Müziği dağarından örnekler. | Koro-şef uyum çalışmaları. |
14 | Eğitim müziği dağarı oluşturma. | Dağar oluşturma. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Performans | |
Açıklama | Bağıl |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | |||
Ödevler | 0 | ||
Projeler | |||
Arazi Çalışmaları | |||
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | |||
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | |||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |