Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU II
1 Dersin Adı: TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU II
2 Dersin Kodu: MUZ3206
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi AYDIN ATALAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğt. Üyesi M. Aydın Atalay aatalay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ses-soluk bağlantısını güçlendirmeye ve geliştirmeye yönelik çalışmalar; farklı dinamiklerde ses üretme, koroda ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya yönelik rezonans çalışmaları; eserleri anlamlarına uygun müzikal duyarlılıkla seslendirme çalışmaları, toplu icra, performans ve iletişim becerisi, eser seslendirmesinde koroda tını ve koro şefi ile uyum; bilinçli bir halk müziği dinleyicisi oluşturmaya yönelik çalışmalar; ülkemizdeki farklı yöre, form, usul, makam-dizide düzeye uygun Türk Halk müziği eserlerinden oluşturulan repertuvarın oluşturulması; özellikle eğitim müziğine yönelik repertuvar zenginliğinin kazandırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında, Türk Halk Müziği ses icrası konusunda gerekli bilgilerini, toplu ses icrasında uygulama, geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Farklı dinamiklerde ses üretir.;
2 Koroda ses bütünlüğünü bilir ve riayet eder.;
3 Eserleri anlamlarına uygun seslendirir.;
4 Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirir.;
5 Toplu icra, performans ve iletişim becerisi gelişmiştir.;
6 Koroda tını ve koro şefi ile uyum gelişimini sağlamıştır.;
7 Farklı yöre, form ve söyleme biçimleri gelişmiştir.;
8 Eğitim müziği dağarı oluşturur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ses, soluk ve dinamikler. Doğru ses elde edebilme uygulamaları.
2 Ses bütünlüğü teknikleri Çeşitli koro çalışma teknikleri.
3 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları.
4 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları.
5 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro ve bireysel ses bütünlüğü çalışmaları.
6 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri.
7 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Bireysel ve toplu seslendirme teknikleri.
8 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Seslendirmede temel davranışlar.
9 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Seslendirmede temel davranışlar.
10 Halk müziği formları. Halk müziği formlarının seslendirilmesi.
11 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları.
12 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları.
13 Türk Halk Müziği dağarından örnekler. Koro-şef uyum çalışmaları.
14 Eğitim müziği dağarı oluşturma. Dağar oluşturma.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970

YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996

PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001

BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988

TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Performans
Açıklama Bağıl
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1 1 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat 1
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 5 1 1 1 1 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 5 1 1 1 1 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 5 1 1 1 1 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 5 1 1 1 1 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 3 1 1 1 5 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK6 1 3 1 1 1 2 2 2 5 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 2 3 2 5 3 1 1 1 1 1 1
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr