1 | Dersin Adı: | SİYER |
2 | Dersin Kodu: | İLA1011 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 0 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 0 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADEM APAK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. M. Asım Yediyıldız, Prof. Dr. Salih Pay, Prof. Dr. A. İhsan Karataş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. ADEM APAK ademapakl@uludag.edu.tr 0224 243 10 66-60212, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hz. Peygamber'in tarihteki yeri ve önemini kavrama ve Siyer çalışmaları ile ilgili temel bir birikim edinme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisi edinimi |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Siyer’in temel kaynakları Ku’an ve Sünnet. | |
2 | Hz. Peygamber’in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam. | |
3 | İslam öncesi dönemde Mekke. | |
4 | Hz. Peygamber’in yakın ataları ve faaliyetleri. | |
5 | Hz. Peygamberi’nin doğumu ve çocukluğu. | |
6 | Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki konumu. | |
7 | İlk vahil ve ilk Müslümanlar. | |
8 | Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri. | |
9 | Hz. Peygamber’in müşriklerle mücadele stratejisi. | |
10 | Habebiştan ve Medine’ye Hicret. | |
11 | Medine’de yeni toplum oluşturma çabaları. | |
12 | Mekke müşrikleri, Yahudiler, Münafıklar ile ilişkiler. | |
13 | İslam’a davet mektupları ve neticeleri. | |
14 | Hz. Peygamber’in veda hutbesi ve vefatı. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi II, İstanbul 1991 2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I, İstanbul 2011 3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbup 1990-1991 4. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı Ankara 2004. 5. Asım Köksal, İslam Tarihi, İstanbul 1989 6. Casim Avcı, Muhammedül Emin, İstanbul 2008 7. Watt, Montgomery, Peygamber ve Devlet Adamı Hz. Muhammed, İstanbul 2001 8. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |