1 | Dersin Adı: | SOSYAL PSİKOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | RPD2005 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FİGEN AKÇA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Figen Akça figenakca@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere sosyal psikoloji alanları, sosyal psikolojideki araştırma yöntemleri hakkında genel bilgi vermek, bilgilerini sosyal algı ve sosyal biliş, tutum ve tutum değişikliği teorilerini anlamak için kullanmalarına yardımcı olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders ile öğrenciler diğer kişi ya da uzmanlardan gelen bilgileri ve önerileri, kendi değerlendirme sonuçları ile birlikte yeniden değerlendirir. Bireyin kendisine veya başkalarına ya da çevresine zarar verme olasılığı bulunan durumları idari ve/veya adli mercilere bildirir. Psiko-sosyal müdahale planını, ilgili uzmanlarla ve ailelerle işbirliği halinde, okul ve topluma takım liderliği yaparak uygular Öğrenciler sosyal psikolojinin tarihsel gelişimini tanımlar. Saldırganlığı ve nedenlerini sorgular. Özveri ve faydalarını açıklar. Tutumlar ve tutum değişimlerini değerlendirir. Grup dinamiğini açıklar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | |
4 | Sosyal Psikoloji Metod Ve Teknikleri | |
5 | Sosyal Algı | |
6 | Yükleme Teorisi 1 | |
7 | Yükleme Teorisi 2 | |
8 | Çalışma Haftası | |
9 | Saldırganlık | |
10 | Empati ve elseverlik | |
11 | Tutum Değişimi | |
12 | Sosyal Etki Ve Uyma | |
13 | Grup Dinamiği | |
14 | Genel Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kağıtçıbaşı Ç.1992; İnsan ve İnsanlar,İstanbul. Arkonaç,S,A,. (2001). Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınları, İstanbul. Silah M. (2005). Sosyal Psikoloji, Seçkin Yayıncılık. Maisoneuve, J. (2005). Sosyal Psikoloji (Çev. Evin Aktar). Ankara: Dost Kitabevi. Kağıtçıbaşı, Ç. (2000). Kültürel Psikoloji: Kültür Bağlamında İnsan Ve Aile, İstanbul: Evrim Yayınevi. Sears, D. O., Freedman J. L. Ve Carlsmith, J.M. (2001). Sosyal Psikoloji (Çev. Ali Dönmez). Ankara: İmge Kitabevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki okumalar dikkate alınmaktadır. | |
Açıklama | Bu ders, Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 12 | 72 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |