Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİM FELSEFESİ
1 Dersin Adı: EĞİTİM FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: MBZ0002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: _
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: akdemir@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik yeterliliğinde ki mesleki gelişimine katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitim, felsefe ve eğitim felsefine ilişkin felsefi kavramları tanımlar.;
2 Kendi başına düşünmek ve özgürce karar verebilme alışkanlığı kazanır. ;
3 Eğitim felsefine ilişkin felsefi kavramları karşılaştırır ve örnekler.;
4 Tüm araştırmalarda önyargısız bir şekilde bütünsel bir bakışa sahip olur.;
5 Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir.;
6 Geçmişi tanıyıp bugünü bilerek yaşayarak geleceği bilinçli bir şekilde hazırlanmak.;
7 Demokrasi eğitimi ve demokratik tutumları kazanma.;
8 -Eğitim ve felsefe ilişkisini kavramlarla bütünsel bir bakış sağlamak.;
9 Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri hakkında bilgi fikir edinir.;
10 Analitik ve eleştirel yaklaşım kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitim, felsefe ve Eğitim Felsefenin Temel kavramları.
2 felsefenin temel sorunları (Varlık, Bilgi, Ahlak/Değerler Felsefesi gibi.) ve eğitimle ilişkisi.
3 Çağdaş eğitim kuramları. (Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık).
4 İdealizm ve Eğitim.
5 Realizm ve Eğitim.
6 Orta Çağ’da eğitim (Din ve Eğitim).
7 Natüralizm ve Eğitim.
8 Kültürel yaklaşım.
9 Pragmatizm ve Eğitim.
10 Varoluşçuluk ve Eğitim.
11 Liberalizm ve Eğitim.
12 Ütopyalar ve Eğitim.
13 Analitik eğitim felsefesi.
14 Eleştirel eğitim felsefesi.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
Cihan,M.,Yılmaz,Z.(Editörler). (2020). Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Nicholas, Tate. (2018). Ne için Eğitim?(Çev. Mukadder Erkan), (Konya, Çizgi Kitabevi).
Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016
Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli test ve klasik sınav.
Açıklama Analiz ve sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 14 14
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 104
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 3 3
OK2 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3 3
OK3 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3 3
OK4 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3 3
OK5 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 3 3
OK6 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 1 2 4 4 3 3
OK7 2 3 3 1 1 1 1 1 2 1 1 2 4 4 3 3
OK8 2 3 3 1 1 1 1 1 1 1 2 1 4 4 3 3
OK9 2 3 3 1 2 1 1 1 2 1 2 1 4 4 3 3
OK10 2 3 3 1 2 1 1 1 2 1 2 1 4 4 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr