1 | Dersin Adı: | EĞİTİM FELSEFESİ |
2 | Dersin Kodu: | MBZ0002 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | _ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | akdemir@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarına farklı eğitim felsefelerinin bakış açısını kazandırmak Türk eğitim sistemini etkileyen felsefi akımları tanıtmak Evrensel ve toplumsal değerlerle örtüşen, tutarlı ve değişime açık felsefi ilkeleri benimsetmek ve bu ilkeleri öğrenme-öğretme sürecine yansıtmalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik yeterliliğinde ki mesleki gelişimine katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Eğitim, felsefe ve Eğitim Felsefenin Temel kavramları. | |
2 | felsefenin temel sorunları (Varlık, Bilgi, Ahlak/Değerler Felsefesi gibi.) ve eğitimle ilişkisi. | |
3 | Çağdaş eğitim kuramları. (Daimicilik, Esasicilik, İlerlemecilik, Yeniden Kurmacılık). | |
4 | İdealizm ve Eğitim. | |
5 | Realizm ve Eğitim. | |
6 | Orta Çağ’da eğitim (Din ve Eğitim). | |
7 | Natüralizm ve Eğitim. | |
8 | Kültürel yaklaşım. | |
9 | Pragmatizm ve Eğitim. | |
10 | Varoluşçuluk ve Eğitim. | |
11 | Liberalizm ve Eğitim. | |
12 | Ütopyalar ve Eğitim. | |
13 | Analitik eğitim felsefesi. | |
14 | Eleştirel eğitim felsefesi. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Cihan,M.,Yılmaz,Z.(Editörler). (2020). Eğitim Felsefesi, Ankara: Pegem Yayıncılık. Nicholas, Tate. (2018). Ne için Eğitim?(Çev. Mukadder Erkan), (Konya, Çizgi Kitabevi). Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016 Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli test ve klasik sınav. | |
Açıklama | Analiz ve sentez becerisi kazanımını ölçmeye yönelik kazanım. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |