1 | Dersin Adı: | ÇOCUK HAKLARI ve KORUMA |
2 | Dersin Kodu: | ÇCKZ208 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF SEZGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek yüksekokulları yönetim kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç.Dr.Elif SEZGİN elifyalcintas@uludag.edu.tr +90 224 294 2665 / Uludağ Üniversitesi Uludağ Üniversitesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Çocukların haklarını bilmek ve korunmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Erken çocukluk dönemi çocuklarının yasal hakları ve çocuk ihmal ve istismar hakkında bilgi sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İnsan hakları ve İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | |
2 | İnsan Hakları Eğitimi Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar | |
3 | Okul öncesinde İnsan Hakları Eğitimi Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar | |
4 | Çocuğun Temel Özellikleri, Çocuk ve Yetişkinin Karşılaştırılması | |
5 | Çocuk Hakları ve Çocuk Hakları Sözleşmesi | |
6 | Çocuk Haklarının İhlali ile İlgili Vaka Örnekleri | |
7 | Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar | |
8 | Ders tekrarı | |
9 | Okul Öncesinde Çocuk Hakları ve Korunması Konusunda Yapılabilecek Çalışmalar | |
10 | Çocuk İhmali ve İstismarı | |
11 | Çocuk İhmali ve İstismarına Yönelik Koruyucu Önlemler | |
12 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda Bilinçlendirme | |
13 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda Bilinçlendirme | |
14 | Çocuk Hakları ve Koruma ile ilgili makaleleri inceleme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Çocuk Haklarına Dair Sözleşme Uygulama El Kitabı. Flowers N.(2010). Çocuklar İçin İnsan Hakları Eğitimi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. UNICEF, Dünya Çocuklarının Durumu, 1999 Raporu. Kozcu, Ş. (1990).Çocuk İstismarı ve İhmali. Aile Yazıları 3., Birey Kişilik ve Toplum. T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Bilim Serisi: 5/3, Devran Matbaası, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve Değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve LisansEğitim ve Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 3 | 2 | 6 |
Projeler | 2 | 12 | 24 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 9 | 9 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |