Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
2 Dersin Kodu: MBZ0010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÜMMÜHAN ORMANCI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Uğur AVCI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ümmühan ORMANCI
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakütlesi D Blok
02242755022
uormanci@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin eğitimde kullanılan ölçme araçları ve süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersi sayesinde, öğretmen adaylarının ileride mesleklerini gerçekleştirirken öğrencilerinin değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar açıklar.;
2 Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrar.;
3 Ölçme ve değerIendirme araçlarını ve türlerini açıklar.;
4 Alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilir ve geliştirebilir.;
5 Yapılan ölçme işlemi ile ilgili farklı istatistikleri yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerli)
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik)
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler)
6 Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler)
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme
8 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (kavram haritaları, kavram karikatürleri, tanılayıcı dallanmış ağaç gibi)
9 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri, portfolyo gibi)
10 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
11 Öğrenme çıktılarını değerlendirme
12 Ölçme ve değerlendirmede madde analizi
13 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
14 Değerlendirme Süreci
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Atılgan, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık
Tatlı,Z. (2019). Ölçme Değerlendirme Web 2.0. Ankara: PegemA Akademi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek; dönem sonunda geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 2 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 2 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 3 1
OK4 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 5 1 1 1 3 2
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr