Doç. Dr. Ümmühan ORMANCI Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakütlesi D Blok 02242755022 uormanci@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin eğitimde kullanılan ölçme araçları ve süreçleri ile ilgili temel bilgi ve becerileri sahip olması
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Eğitimde ölçme ve değerlendirme dersi sayesinde, öğretmen adaylarının ileride mesleklerini gerçekleştirirken öğrencilerinin değerlendirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar açıklar.;
2
Bir ölçme aracında bulunması gereken nitelikleri kavrar.;
3
Ölçme ve değerIendirme araçlarını ve türlerini açıklar.;
4
Alanına ve konusuna uygun bir ölçme aracı seçebilir ve geliştirebilir.;
5
Yapılan ölçme işlemi ile ilgili farklı istatistikleri yapabilir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi
2
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar
3
Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerli)
4
Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik)
5
Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (çoktan seçmeli testler)
6
Geleneksel yaklaşımlara dayalı olan araçlar (yazılı sınavlar, kısa yanıtlı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler)
7
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük ölçme değerlendirme
8
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (kavram haritaları, kavram karikatürleri, tanılayıcı dallanmış ağaç gibi)
9
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar (akran değerlendirme, öz değerlendirme, tutum ölçekleri, portfolyo gibi)
10
Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar
11
Öğrenme çıktılarını değerlendirme
12
Ölçme ve değerlendirmede madde analizi
13
Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler
14
Değerlendirme Süreci
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Karip, M. (Ed.) 2007; Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tan, Ş. (2019). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Atılgan, H. (2017). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık Tatlı,Z. (2019). Ölçme Değerlendirme Web 2.0. Ankara: PegemA Akademi.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Değerlendirmeler, dönem içinde öğrencilerin yaptığı sınıf etkinliklerini rubrikler ile değerlendirerek; dönem sonunda geleneksel (test ya da yazılı sınavlar) ve alternatif (kavram haritası, anlam çözümleme tablosu, yapılandırılmış grid gibi) ölçme değerlendirme yöntemleri kullanılarak yapılacaktır
Açıklama
-
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
5
60
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
94
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,07
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU