Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME
1 Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİNLİK GELİŞTİRME
2 Dersin Kodu: İMÖ0002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HATİCE KÜBRA GÜLER SELEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. HATİCE KÜBRA GÜLER SELEK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: hkguler@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Matematik öğretimi etkinliğinin ne olduğunu, nasıl hazırlanacağını ve derste nasıl kullanılacağını öğrenme ve uygulamalar yapma
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Matematik öğretmeni adayları matematiksel etkinlik tasarlama ve uygulama becerisini kazanacak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematik etkinliğinin ne olduğunu öğrenme;
2 Matematik etkinliği tasarlamayı öğrenme;
3 Matematik etkinliğini öğretim sürecinde kullanmayı öğrenme;
4 Matematik etkinliği değerlendirme amaçlı kullanmayı öğrenme;
5 Matematik etkinliği hazırlama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Matematik nedir? Matematiksel etkinlik nedir?
2 Matematik Öğretiminde Kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları
3 Matematik etkinliklerinin ortak özellikleri, etkinlik türleri
4 Matematik Okuryazarlığının Etkinliklerle Geliştirilmesi, Teknolojik destekli etkinlikler,
5 Etkinlik hazırlama süreci, etkinliklerin sınıf içinde uygulanması ve değerlendirimesi
6 Argümantasyon Temelli Etkinlikler
7 Modelleme etkinlikleri
8 21. yy becerilerini destekleyen etkinlikler
9 Matematiksel muhakemeyi ve ispatı destekleyen etkinlikler
10 Öğrencilerin geliştirdikleri etkinlikleri sunmaları
11 Öğrencilerin geliştirdikleri etkinlikleri sunmaları
12 Öğrencilerin geliştirdikleri etkinlikleri sunmaları
13 Öğrencilerin geliştirdikleri etkinlikleri sunmaları
14 Öğrencilerin geliştirdikleri etkinlikleri sunmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Murat Altun (2012). Ortaokullarda Matematik Öğretimi,
2. Yüksel Dede, Muhammed Fatih Doğan, Fatma Aslan Tutak (2020). Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve uygulamaları
3. Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu (2019). Matematik Öğretiminin Temelleri-Ortaokul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 30
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 70
Finalin BAşarıya Oranı 30
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vize, final ve ödev
Açıklama Etkinlik tasarlama ödevi
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 3 4 4 5 2 5 3 2 2 3 1 1 2 3 1
OK2 4 5 4 5 4 3 4 4 2 3 3 1 1 4 4 1
OK3 4 5 3 5 4 3 4 5 5 4 3 1 1 4 4 1
OK4 4 5 3 5 4 3 3 4 2 3 5 1 1 4 4 1
OK5 4 5 3 5 4 3 5 5 2 4 3 1 1 4 4 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr