Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: SOS2203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEÇİL ŞENYURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
secilalkis@uludag.edu.tr, 0 224 29 42 285
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı dersin amacı öğrencilerin Türkiye'nin fiziki coğrafya özellikleri ile ilgili yeterli bilgi sahibi olmalarıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türkiye'nin fiziki coğrafya özellikleri ile ilgili yeterli bilgi sahibi olmaları sosyal bilgiler öğretmen adayları için önemlidir ve temel alan bilgisi konularındandır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türkiye'nin konum özelliklerini bilir.;
2 Türkiye'nin yerşekillerini ve oluşumlarını açıklar.;
3 Türkiye'nin iklimini etkileyen faktörleri analiz eder.;
4 Türkiye'nin hidrolojik potansiyelini bilir.;
5 Türkiye'nin çeşitli yerşekillerini haritada konumlandırır.;
6 Türkiye'nin bitki, toprak ve hayvan çeşitliliğini bilir.;
7 Ülkemizdeki çevre problemlerini ve afetleri analiz eder. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türkiye'nin konum özellikleri
2 yerşekilleri
3 yerşekilleri
4 yerşekilleri
5 Türkiye'nin iklimi
6 hidrografya
7 hidrografya
8 hidrografya
9 toprak coğrafyası
10 bitki coğrafyası
11 bitki coğrafyası
12 bitki coğrafyası
13 Türkiye'de çevre sorunları, afetler, iklim değişimi
14 Türkiye'de çevre sorunları, afetler, iklim değişimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hamza Akengin, İskender Dölek. Türkiye Fiziki Coğrafyası. Pegem. 2015
İbrahim Atalay. Türkiye Coğrafyası ve jeopolitiği. meta basım. 2016
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları açık uçlu sorular ve testler
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 5 3 3 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr