1 | Dersin Adı: | İSLAM TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | GKS0032 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Muammer DEMİREL |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Hulefâ-i Râşidîn, Emeviler ve Endülüs Emevileri dönemleri siyasi ve sosyal yapısı hakkında yeterli düzeyde bilgi edindirmek, bu devirlerde meydana gelen olayların sebep ve sonuçlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin çağdaş meselelerde kullanabilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci, İslam tarihinin birçok Müslüman topluma ait farklı tarihsel deneyimleri içerdiğini ve bu deneyimlerin farklılıklarıyla birlikte günümüzde de yararlanılması gereken büyük bir birikim olduğunun farkında olur. İslam tarihinde kazanılan bilgileri, diğer kültür ve alan derslerinde öğrenilen bilgilerle karşılaştırır ve ilişkilendirir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | İslam Tarihinin Kaynakları , Kapsamı, Hz. Muhammed’in Hayatı ve İslamı Tebliğ | |
2 | Medine Dönemi İslam Tarihi | |
3 | Hz.Muhammed'in Vefatı ve Halifelik Tartışmaları | |
4 | Hz.Ebu Bekir Dönemi | |
5 | Hz.Ömer Dönemi | |
6 | Hz.Osman Dönemi | |
7 | Hz.Ali Dönemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hilafetin Saltanata Dönüşümü ve Emeviler’in Kuruluşu | |
10 | Emeviler Döneminde Fetih Hareketleri, Meydana Gelen İç Karışıklıklar ve Emevilerin Yıkılışı | |
11 | Emeviler Döneminde Fetih Hareketleri, Meydana Gelen İç Karışıklıklar ve Emevilerin Yıkılışı | |
12 | Endülüs Emevi Devletinin Kuruluşu ,Gelişimi ve Yıkılışı | |
13 | Abbasiler Dönemi | |
14 | Abbasiler Dönemi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | 1. A.Cevdet Paşa, Kısas-ı Enbiya ve Tevarih-i Hulefa, Ankara 2000 2. Hüseyin Algül, İslâm Tarihi II-III, İstanbul 1991 3. Âdem Apak, Anahatlarıyla İslâm Tarihi 2 Hulefa-I Raşidin Dönemi, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2007. 4. Âdem Apak, Anahatlarıyla İslâm Tarihi 3 Emeviler Dönemi, Ensar Neşriyat, İstanbul, 2008. 5. Âdem Apak, Hz. Osman Dönemi Devlet Siyaseti, İstanbul 2003 6. İrfan Aycan, Saltanata Giden Yolda Muaviye b. Ebi Süfyan, Ankara 2001 7. Mustafa Fayda, Hz. Ömer Devrinde Gayrimüslimler, İstanbul 2006 8. Mustafa Günal, Hz. Ali Dönemi İç Siyaset, İstanbul 1998 9. Mehmet Özdemir, Endülüs Müslümanları – 1, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara, 1994. 10. H. Dursun Yıldız, Doğuşundan Günümüze Büyük İslâm Tarihi II, İstanbul 1989 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 2 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dersin kazanımlarına uygun olarak verilen ödevler, vize ve final sınavları yapılır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 2 | 24 | 48 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |