Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: OKU2208
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR BAĞÇELİ KAHRAMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Pınar Bağçeli Kahraman
pinarbag@uludag.edu.tr
2755057
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Temel Eğitim Böl. Okul Öncesi Eğitimi ABD.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu Ders, Oyunun Tanımı, Oyun Aşamaları Ve Çeşitleri, Oyunu Etkileyen Faktörleri, Tarihçesi, Oyunun Okul Öncesi Eğitimdeki Yeri Ve Önemini, Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Günlük Plan İçerisinde Oyunun Planlanması Ve Değerlendirilmesini Kavratmayı Amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Oyun temelli etkinlikler uygulayabileceklerdir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyunun Tanımını Yapabilme,;
2 Oyunun Çocuk İçin Önemini Kavrayabilme;
3 Oyun Türlerini Söyleyebilme;
4 Yaşlara Göre Oyun Gelişimini Söyleyebilme;
5 Oyuncak Seçiminde Dikkat Edilecek Özellikleri Kavrayabilme ;
6 Oyun Etkinliği Hazırlama ve Uygulama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Giriş – Dersin Tanıtılması
2 Oyun Temel Kavramlar
3 Gelişim Alanlarında Oyun 1
4 Gelişim Alanlarında Oyun 2
5 Oyun Çeşitleri
6 Evrensel Kültürde Oyun
7 Dijital oyunlar
8 Oyuncak
9 Okulöncesi Kurumlarda Oyun 1
10 Okulöncesi Kurumlarda Oyun 2
11 Oyun Planı Hazırlama Ve Uygulama 1
12 Oyun Planı Hazırlama Ve Uygulama 2
13 Oyun Planı Hazırlama Ve Uygulama 3
14 Oyun Planı Hazırlama Ve Uygulama 4
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başal Handan Asude, Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları, 2010, Morpa Kültür Yayınları.
Ogelman Hülya Gülay, Erken Çocukluk Döneminde Oyun: Çok Yönlü Bir Bakış, Eğiten Kitap, 2019, İstanbul.
Doç Dr. Müzeyyen SEVİNÇ “Erken Çocukluk Gelişimi ve Eğitiminde OYUN” Morpa 2004 İstanbul”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Vize klasik sınav, ödev performans değerlendirme ve final çoktan seçmeli olarak yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Ödevler 1 4 4
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 4 1 2 2 3 3 5 2 5 3 2 3 3 3 5
OK2 4 4 1 4 3 4 3 5 2 5 3 3 2 5 3 5
OK3 5 3 1 2 2 3 2 5 2 5 3 2 2 3 2 5
OK4 4 3 1 2 3 3 2 4 2 4 3 3 2 4 2 3
OK5 2 3 1 5 1 3 2 3 3 4 1 4 2 2 2 3
OK6 2 2 1 1 4 5 5 3 3 3 4 5 3 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr