1 | Dersin Adı: | OYUN ve MAÇ ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | AEB3003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Şenay Şahin |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Şenay ŞAHİN sksahin@uludag.edu.tr şenay şahin spor bilimleri fakültesi antrenörlük eğitimi bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Oyun ve maç analizinde kullanılan performans bileşenlerini, kullanılan yöntemleri, analiz ve gözlem tekniklerini kendi branşlarında uygulanan hareketleri niteliksel ve niceliksel olarak incelemeyi amaçlar. ayrıca hareketlerin teknik analizinin, kinesyoloji, biyomekanik, anatomi ve pedagoji gibi bilim dallarından yararlanarak doğru ve hatalı taraflarının ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. branşlara yönelik müsabaka analiz yöntemlerini kullanarak uygulayabilme becerisini kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | analiz yöntemlerini bilerek antrenörlük uygulamalarında planlama ve programa analiz yöntemlerine dayandırarak yapar maçları değerlendirmeyi bilir |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Oyun nedir, maç analizi temel kavramlar | |
2 | Müsabaka analiz tarihi, ilk sistemlere bakış | |
3 | Sporda yarışma ve maç analizleri Maç analizinde performans bileşenleri | |
4 | Spor yarışmaları analizinin amacı ve değerlendirilmesi | |
5 | Üç ayak ve video kamera kullanımı, kesme hızı, diyafram ve odaklama ayarları. Video yakalama programının kullanılması. | |
6 | Değişik video kesme hızlarında hareketlerin yakalanarak bilgisayar ortamına aktarılmaları | |
7 | saSuite bilgisayar programlarının modüllerinin tanıtılması. | |
8 | saTrim modülü kullanılarak kayıt edilen videoların ayıklanması. | |
9 | saDigitize modülü ve saTransform modülü tanıtımı | |
10 | Branşlara özgü maç analiz yöntemleri nelerdir | |
11 | Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları | |
12 | Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları | |
13 | Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları | |
14 | Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1- Dilara Sevimay Özer, Kamil Özer- 1998” Çocuklarda Motor Gelişim“ ANTALYA 2- Hülya GÖKMEN “Psikomotor Gelişim” G.S.G.M. Yayınları No: 139 Ankara 3- Hatice Çamlıyer, Hüseyin Çamlıyer 1997 “Eğitim Bütünlüğü içinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun”. Can Ofset İZMİR 4- Bekir Onur “Gelişim Psikolojisi “ Verso Yayıncılık Ankara 1991 5- Haluk Yavuzer 1993 “Çocuk Psikolojisi” Remzi kitapevi 6- Sedat Muratlı “Çocuk ve spor” Bağırgan yayınevi -Ankara 7- Selçuk Kantarcıoğlu “1986 “Ana Okullarında Beden Eğitimi “ YA PA Yayınları 8- Haluk Yavuzer 1998 “Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle Çocuğunuzun ilk 6 yılı” Remzi kitapevi 9- D.L. Gallahue “Understanding motor development infants, children, adolescents , adults. (1995) 10- D.L. Gallahue “Developmental Physical Education for today’s children “ (1996) 11- D.L. Gallahue “Adapted physical education and sport (1995) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | çoktan seçmeli boşluk doldurma doğru yanlış | |
Açıklama | ara sınav %40 ve yıl sonu sınavı %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 15 | 30 |
Ödevler | 0 | 15 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |