Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OYUN ve MAÇ ANALİZİ
1 Dersin Adı: OYUN ve MAÇ ANALİZİ
2 Dersin Kodu: AEB3003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şenay Şahin
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şenay ŞAHİN
sksahin@uludag.edu.tr
şenay şahin spor bilimleri fakültesi antrenörlük eğitimi bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Oyun ve maç analizinde kullanılan performans bileşenlerini, kullanılan yöntemleri, analiz ve gözlem tekniklerini kendi branşlarında uygulanan hareketleri niteliksel ve niceliksel olarak incelemeyi amaçlar. ayrıca hareketlerin teknik analizinin, kinesyoloji, biyomekanik, anatomi ve pedagoji gibi bilim dallarından yararlanarak doğru ve hatalı taraflarının ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. branşlara yönelik müsabaka analiz yöntemlerini kullanarak uygulayabilme becerisini kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: analiz yöntemlerini bilerek antrenörlük uygulamalarında planlama ve programa analiz yöntemlerine dayandırarak yapar maçları değerlendirmeyi bilir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyun ve maç analizi kavramlarının anlamını bilir;
2 Maç analiz gerekliliklerini bilir;
3 Maç analiz yöntemlerini bilir;
4 Maç analiz çeşitlerini bilir;
5 Sporda maç analizinin önemini bilir;
6 Branşa özgü maç analizi yapabilir ;
7 Bu dersin sonunda öğrenci, Video kamera, ışık ve üç ayak kullanmayı bilir,;
8 Bilgisayar ortamında video kayıtlarından ilgili hareketi inceler;
9 teknoloji ve bilgi kullanarak analiz becerisinin kazanır;
10 oyun ve maç analizinde teknoloji ve bilgi kullanarak analiz becerisinin kazanır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Oyun nedir, maç analizi temel kavramlar
2 Müsabaka analiz tarihi, ilk sistemlere bakış
3 Sporda yarışma ve maç analizleri Maç analizinde performans bileşenleri
4 Spor yarışmaları analizinin amacı ve değerlendirilmesi
5 Üç ayak ve video kamera kullanımı, kesme hızı, diyafram ve odaklama ayarları. Video yakalama programının kullanılması.
6 Değişik video kesme hızlarında hareketlerin yakalanarak bilgisayar ortamına aktarılmaları
7 saSuite bilgisayar programlarının modüllerinin tanıtılması.
8 saTrim modülü kullanılarak kayıt edilen videoların ayıklanması.
9 saDigitize modülü ve saTransform modülü tanıtımı
10 Branşlara özgü maç analiz yöntemleri nelerdir
11 Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları
12 Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları
13 Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları
14 Branşlara özgü maç analiz uygulamaları ve öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Dilara Sevimay Özer, Kamil Özer- 1998” Çocuklarda Motor Gelişim“ ANTALYA
2- Hülya GÖKMEN “Psikomotor Gelişim” G.S.G.M. Yayınları No: 139 Ankara
3- Hatice Çamlıyer, Hüseyin Çamlıyer 1997 “Eğitim Bütünlüğü içinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun”. Can Ofset İZMİR
4- Bekir Onur “Gelişim Psikolojisi “ Verso Yayıncılık Ankara 1991
5- Haluk Yavuzer 1993 “Çocuk Psikolojisi” Remzi kitapevi
6- Sedat Muratlı “Çocuk ve spor” Bağırgan yayınevi -Ankara
7- Selçuk Kantarcıoğlu “1986 “Ana Okullarında Beden Eğitimi “ YA PA Yayınları
8- Haluk Yavuzer 1998 “Bedensel, zihinsel ve sosyal gelişimiyle Çocuğunuzun ilk 6 yılı”
Remzi kitapevi
9- D.L. Gallahue “Understanding motor development infants, children, adolescents , adults. (1995)
10- D.L. Gallahue “Developmental Physical Education for today’s children “ (1996)
11- D.L. Gallahue “Adapted physical education and sport (1995)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları çoktan seçmeli boşluk doldurma doğru yanlış
Açıklama ara sınav %40 ve yıl sonu sınavı %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 2 15 30
Ödevler 0 15 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 4 5 5 3 5 4 3 4 5 0
OK2 4 3 2 4 4 4 3 5 5 4 0
OK3 5 5 4 4 4 3 4 4 5 4 0
OK4 3 5 5 3 4 3 5 4 4 5 0
OK5 3 3 4 3 3 4 4 4 3 2 0
OK6 5 3 3 5 4 3 5 4 4 4 0
OK7 4 3 4 4 4 4 3 4 3 3 0
OK8 3 4 4 4 5 3 3 3 4 3 0
OK9 5 4 3 4 4 5 4 4 4 4 0
OK10 4 5 3 3 4 4 4 4 5 4 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr