Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HENTBOL UZMANLIK I
1 Dersin Adı: HENTBOL UZMANLIK I
2 Dersin Kodu: AEB3107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Seçmeli
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MİNE TOPSAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mtopsaç@uludag.edu.tr , 0 224 294 06 96 Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, antrenör adayı bölüm öğrencilerine hentbolun tanımını, tarihçesini, oyun kurallarını, hentbol ısınma konusunu , hentbolun topsuz ve topla yapılan tüm temel tekniklerini, hentbolda taktiğin tanımını, sınıflamasını, hücum ve savunma taktiklerini, oyun sistemlerini teorik ve uygulamalı olarak öğretmek. Aynı zamanda bir okul takımını, kulüp takımını bu konu içeriklerini kuramsal ve uygulamalı olarak nasıl öğretecekleri konusunda bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hentbol branşında üst düzey oyun kuralları bilgisine , temel teknik ve taktik bilgileri öğretebilme ve hücum savunma sistematiğini üst düzeyde bilgi sahibi olur. kulüp ve okul düzeyinde hentbol branşında bir takımı çalıştırabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hentbolun tanımını bilir, tarihçesi ile ilgili açıklamalar yapar.;
2 Hentbol oyun kurallarını anlar ve hakem kararlarına saygılı olur.;
3 Hentbolun temel teknik becerilerini uygulayabilir;
4 Hentbolun taktik uygulamalarını kavrayıp, yorumlayabilir.;
5 Birlikte Hentbol oyununu dostça ve centilmence oynayabilir.;
6 Hentbol alıştırmaları ile koordinasyonu gelişmiş olarak, daha sağlıklı bir yapıda hareket edebilir. Hentbol oyununa başlamadan ısınma uygulamasını yapar.;
7 Antrenörlük becerilerini antrenmanlarda daha iyi kullanır.;
8 İyi bir hentbol izleyicisi olarak olumlu eleştiriler yapar. ;
9 Öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerinde hentbol temel bilgi ve becerilerini etkili olarak kullanır.;
10 Hentbolun teknik ve taktik konularını uygun öğretim yöntem/yöntemleriyle öğretebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma. Dersle ilgili genel ve özel açıklamalar. Dersin hedef/hedefleri, amaçları ve öğrenci kazanımları.Hentbolun Dünyadaki ve Türkiye’deki önemi Hentbolun tarihçesi Kaynak taraması yaparak hentbolla ilgili genel bilgiler edinmek.
2 Hentbolun oyun kuralları Oyun kurallarıyla ilgili uygulama yapabilme
3 Hentbol da kullanılan paslar, Temel pas,(dayanma adımlı-dayanma adımsız)Bilek pası(iç bilek-dış bilek) Hentbol da Top tutma- atma Hentbolda kullanılan temel paslar ve top tutma atma alıştırmalarını uygulayabilme
4 Hentbol da kullanılan paslar, Sıçrayarak pas, Yerden sektirme pas, Arkadan pas, Göğüsten pas, Ense pası, Alttan pas Top sürme Hentbolda kullanılan Sıçrayarak pas, Yerden sektirme pas, Arkadan pas, Göğüsten pas, Ense pası, Alttan pas ve Top sürme alıştırmalarını uygulayabilme.
5 Hentbol de kullanılan kale atışları Temel kale atışları (Yüksek temel kale atışı-Kalça yüksekliğinde temel kale atışı) Alçak temel kale atışı Hentbol de kullanılan kale atışları Temel kale atışları (Yüksek temel kale atışı-Kalça yüksekliğinde temel kale atışı) Alçak temel kale atışını uygulayabilme.
6 Düşerek atış (Öne düşerek-Yana düşerek-Bükülü atış Sıçrayarak atış Düşerek atış (Öne düşerek-Yana düşerek-Bükülü atış Sıçrayarak atışı uygulayabilme.
7 Hentbol de kullanılan aldatmalar(Toplu-Topsuz aldatmalar) Hentbol da kaleci Hentbol de kullanılan aldatmalar(Toplu-Topsuz aldatmalar) Hentbol da kaleci alıştırmalarını
8 Genel tekrar Genel tekrar
9 Hentbol da savunma hakkında genel bilgiler Savunmanın özellikleri Hentbol da savunma hakkında genel bilgiler Savunmanın özellikleri uygulayabilir
10 Takım savunması (6:0, 5:1,4:2, 3:2:1) Takım savunması (6:0, 5:1,4:2, 3:2:1) uygulayabilir
11 Hentbol da hücum hakkında genel bilgiler Hücumun özellikleri Hentbol da hücum hakkında genel bilgiler Hücumun özellikleri uygulayabilir
12 Takım hücumu (Hücum aşamaları- hücum sistemleri) Hücum çeşitleri Takım hücumu (Hücum aşamaları- hücum sistemleri) Hücum çeşitlerini uygulayabilir
13 2:2, 3:3, 4:4 oyun Video kasetlerle görsel eğitim maç uygulaması yapabilir
14 Genel Değerlendirme maç uygulaması yapabilir
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. SEVİM, Y. "Hentbol Teknik Taktik", Ankara, 1992
2. MURATLI, S. ASLAN, M. AĞAN, Y. "Hentbol" Oto Basımevi , İstanbul.
3. DORAK, F. "Hentbol I Bireysel Hücum ve Savunma" İzmir, 1994.
4. MURATLI, S. ÖNER, K. "Hentbol da Savunma" İstanbul, 1985
5. KAYMAZ, S. BAŞ, F. "Hentbol de 3 Anahtar"
6. ÇELİKSOY, M. "Hentbol de Teori ve Uygulama" Eskişehir, 1996.
7. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Antrenman" Bağırgan Kitapevi, Ankara, 1990
8. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Performans" Bağırgan Kitapevi Ankara, 1998
9. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav uygulamalı sınav çoktan seçmeli sınav boşluk doldurma doğru yanlış
Açıklama Ara sınav %40 final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 14 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 185
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,13
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 2 3 4 3 3 2 3 1 3 0
OK2 3 3 4 3 4 4 3 4 1 2 0
OK3 2 1 5 2 4 1 3 4 3 2 0
OK4 3 2 1 3 4 5 3 4 3 2 0
OK5 2 1 2 1 5 2 3 3 5 4 0
OK6 3 3 3 3 4 2 3 5 3 5 0
OK7 3 3 4 4 4 4 2 1 3 2 0
OK8 2 2 1 2 3 3 3 4 3 4 0
OK9 3 2 3 1 1 1 1 2 1 2 0
OK10 2 2 3 2 3 3 4 3 2 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr