1 | Dersin Adı: | KÜLTÜREL SOSYOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | SSY2081 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. Dr. VİLDANE DİNÇ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
vildaneozkan@uludag.edu.tr 0(224)2941850 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Aşağıdaki konuları sunmak ve öğrencilerle tartışmak: 1. Kimi temel sosyolojik yaklaşımların toplumsal-kültürel gerçeklik ortamına ilişkin önkabulleri. 2. Toplumsal-kültürel sistem ve kurumlar ilişkisi, kurumların genel özellikleri ve işlevleri, kurumsallaşma sürecinin aşamaları, kurumsal güç, kurumsal teknoloji, kurumsal denetleme, kurumsal değişme/bunalım, kurumsal ideoloji, taşıyıcı-eyleyicilerin/oyuncuların kişilik ve eylemleri üzerindeki kurumsal etki (norm, değer, konum, topluluk, rol etkenleri vs.). 3. Kimi temel sosyolojik yaklaşımlar çerçevesinde toplumsal-kültürel sistemi oluşturan temel toplumsal kurumların (politika, ekonomi, eğitim, dil, din, aile, sağlık, sanat vs.) tanımları, modern biçimleri, işlevleri, yapısal öğeleri, aralarındaki ilişki ve etkileşimler, toplumsal oyuncuların/taşıyıcı-eyleyicilerin yaşamları üzerindeki etkileri. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kültür kavramının tarihsel bir analizini yapmak, birer kültür kaynağı olarak kurumları ve ürettikleri kültürel perspektifleri değerlendirmek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Giriş | |
2 | Kültür | |
3 | Kültürel süreçler | |
4 | Kültürel kuramlar | |
5 | Örnek olay tartışma | |
6 | Örnek olay tartışma | |
7 | Örnek olay tartışma | |
8 | Örnek olay tartışma | |
9 | Örnek olay tartışma | |
10 | Örnek olay tartışma | |
11 | Örnek olay tartışma | |
12 | Örnek olay tartışma | |
13 | Örnek olay tartışma | |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |