Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT ve İLETİŞİM
1 Dersin Adı: EDEBİYAT ve İLETİŞİM
2 Dersin Kodu: TDE0512
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞE ENERGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Ayşe Energin ayseenergin@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
Görükle Yerleşkesi/Görükle, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Edebiyatın ve edebî eserin ne olduğunu anlayan öğrenciye, konuşma dili ve edebî dil arasındaki farkları kavratmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Edebiyat, edebi eser ve dilin kullanış özelliklerini görme, kavrama
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edebî eseri kavrama;
2 Edebî eserde dilin kullanılış özelliklerini fark etme;
3 Edebî esere farklı açılardan bakma;
4 İletişimin ne olduğunu anlama;
5 Edebiyat ve iletişim arasındaki bağı değerlendirme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Edebiyat
2 Edebî eser
3 İletişim
4 Edebiyat ve iletişim
5 Edebî eser ve iletişim
6 Edebî değer
7 Örnek metinler
8 Eedebi eser ile iletişim
9 Edebiyat ile sağlıklı iletişim ve eser örnekleri
10 Edebiyat ve dil
11 Edebi eser ve dili
12 Edebi eserin dili
13 Üslup
14 Edebi eser örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul,2006.
Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil, Dergah Yayınları, İstanbul, 2007
Mehmet Kaplan, Edebiyatın İçinden, Dergah Yayınları, İstanbul, 2008
İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006.
İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara 2006.
Demet Gürüz, İletişim Becerileri , Anlamak, Anlatmak, Anlaşma, Nobel Yayınları, 2015
Sırrı Er, Temel Konuşma Teknikleri - Diksiyon, Hayat Yayınları, İstanbul, 2015
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 10 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 1 3 1 1 5 1 1 3 1 1
OK2 1 3 1 1 5 1 1 3 1 1
OK3 1 3 1 1 4 1 1 3 1 1
OK4 1 3 1 1 5 1 1 3 1 1
OK5 1 3 1 1 5 1 1 2 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr