1 | Dersin Adı: | EDEBİYAT ve İLETİŞİM |
2 | Dersin Kodu: | TDE0512 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞE ENERGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Ayşe Energin ayseenergin@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Yerleşkesi/Görükle, Nilüfer, Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Edebiyatın ve edebî eserin ne olduğunu anlayan öğrenciye, konuşma dili ve edebî dil arasındaki farkları kavratmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Edebiyat, edebi eser ve dilin kullanış özelliklerini görme, kavrama |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Edebiyat | |
2 | Edebî eser | |
3 | İletişim | |
4 | Edebiyat ve iletişim | |
5 | Edebî eser ve iletişim | |
6 | Edebî değer | |
7 | Örnek metinler | |
8 | Eedebi eser ile iletişim | |
9 | Edebiyat ile sağlıklı iletişim ve eser örnekleri | |
10 | Edebiyat ve dil | |
11 | Edebi eser ve dili | |
12 | Edebi eserin dili | |
13 | Üslup | |
14 | Edebi eser örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul,2006. Mehmet Kaplan, Kültür ve Dil, Dergah Yayınları, İstanbul, 2007 Mehmet Kaplan, Edebiyatın İçinden, Dergah Yayınları, İstanbul, 2008 İnci Enginün, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Dergâh Yayınları, İstanbul, 2006. İsmail Çetişli, Metin Tahlilleri 2, Akçağ Yayınları, Ankara 2006. Demet Gürüz, İletişim Becerileri , Anlamak, Anlatmak, Anlaşma, Nobel Yayınları, 2015 Sırrı Er, Temel Konuşma Teknikleri - Diksiyon, Hayat Yayınları, İstanbul, 2015 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 4 | 40 |
Ödevler | 0 | 10 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |