1 | Dersin Adı: | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
2 | Dersin Kodu: | MBS0014 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Mustafa Naci KULA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Mustafa Naci KULA mnacikula@uludag.edu.tr 0224 294 22 41 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı karakter ve kişilik ilişkisinin öğretilmesini sağlamak, bireyin karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersin öğretmenlik mesleğine katkısı, öğretmenin kişiliğinin değerler yoluyla bütünleşip gelişmesini ve bunu mesleğe yansıtmalarını sağlamaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; | |
3 | Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; | |
4 | Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; | |
5 | Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi | |
6 | Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları | |
7 | Karakter ve Değerler Eğitiminde Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |
8 | Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen | |
9 | Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile | |
10 | Karakter Gelişimi ve Eğitiminde Okul ve Çevrenin Rolü | |
11 | Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü | |
12 | İnsani- Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi | |
13 | Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler | |
14 | Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Edt. Ekşi, H & Katılmış, A.( 2020) Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara. Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara Edt. Köylü, M. (2016) Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul Edt.Dilmaç, B., & Bircan, H. H. (2019). Değerler ve Değerler Psikolojisi, Pegem Yayınları, Ankara Edt. Paterson, R.W. K. (2010). Values, Education and Adult, Routledge, New York Edt. Stephenson, J.& Ling, L., Burman, E., Cooper, M., (1998)Values in Education , Routledge, New York |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Çoktan seçmeli sınav, Klasik Yazılı sınav, ödev, derste tartışma, soru cevap yöntemi ile derse katılma | |
Açıklama | "-" |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 34 | 34 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |