Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: MBS0014
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Mustafa Naci KULA
mnacikula@uludag.edu.tr
0224 294 22 41
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı karakter ve kişilik ilişkisinin öğretilmesini sağlamak, bireyin karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen konuları ile ilgili bilgi kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersin öğretmenlik mesleğine katkısı, öğretmenin kişiliğinin değerler yoluyla bütünleşip gelişmesini ve bunu mesleğe yansıtmalarını sağlamaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi kavramları bilmek ;
2 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılmasını bilmek;
3 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını bilmek;
4 Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimini bilme ve açıklamak;
5 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmalarını bilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi
2 Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.;
3 Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması;
4 Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri;
5 Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi
6 Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları
7 Karakter ve Değerler Eğitiminde Öğretim Yöntem ve Teknikleri
8 Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen
9 Karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile
10 Karakter Gelişimi ve Eğitiminde Okul ve Çevrenin Rolü
11 Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü
12 İnsani- Kültürel Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi
13 Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler
14 Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Edt. Ekşi, H & Katılmış, A.( 2020) Karakter ve Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul
Edt. Ersoy, F.A., & Ünüvar, P.(2019) Karakter ve Değerler eğitimi, Anı yayınları, Ankara.
Edt.Turan, R., & Ulusoy, K.(2019)Farklı Yönleriyle Değerler Eğitimi, Pegem Yayınları, Ankara
Edt. Köylü, M. (2016) Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, İstanbul
Edt.Dilmaç, B., & Bircan, H. H. (2019). Değerler ve Değerler Psikolojisi, Pegem Yayınları, Ankara
Edt. Paterson, R.W. K. (2010). Values, Education and Adult, Routledge, New York
Edt. Stephenson, J.& Ling, L., Burman, E., Cooper, M., (1998)Values in Education , Routledge, New York
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli sınav, Klasik Yazılı sınav, ödev, derste tartışma, soru cevap yöntemi ile derse katılma
Açıklama "-"
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 34 34
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 4
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3 4
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3 4
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 4 4
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr