1 | Dersin Adı: | KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | SIN0006 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ÖMÜR SADİOĞLU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr.Öğr.Üye. Ömür SADİOĞLU osadioglu@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde uygun okuma, yazma, konuşma ve dinleme ve görsel okuryazarlık becerilerini kazanamayan öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları yapma becerileri kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerilerini edinmekte güçlük yaşayan öğrencilerin dil becerilerini geliştirecek mesleki bilgiye sahip olmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kapsayıcı eğitim ve kapsayıcı dil eğitimi tanımı ve kapsamı | |
2 | Kapsayıcı eğitimin gerekçesi ve felsefesi | |
3 | Ana dil ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar | |
4 | Ana dili Türkçe olmayan çocuklara dil öğretimi ile ilgili teknik ve yöntemler | |
5 | Ana dili Türkçe olmayan çocuklara Türkçe öğretiminde temel ilkeler | |
6 | Dinleme becerisi ve öğretimi | |
7 | Konuşma becerisi ve öğretimi | |
8 | Kelime hazinesinin geliştirilmesi | |
9 | Okuma becerisi ve okuduğunu anlama becerisi öğretimi | |
10 | Yazma becerisi | |
11 | Görsel okuryazarlık | |
12 | İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler | |
13 | Kapsayıcı dil etkinlikleri | |
14 | Kapsayıcı eğitim bağlamında önerilen dil etkinlikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1-Ünal, E. (2020). Kapsayıcı Dil Öğretimi. Vizetek Yayınları. Ankara. 2-Gözüküçük, M., & KIRAN, H. (2016). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Aydın Tömer Dil Dergisi, 1(1), 47-64. 3-Baldık, Y., & İşigüzel, B. (2018). Ana Dili Türkçe Olmayan Göçmen? Toplulukların Eğitim Sistemine Katılımında? Türkçe Öğretiminin Önemi (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi). 4-Egeli, S., & Barut, Y. Anadili Türkçe Olmayan Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Okul Ortamında Yaşadıkları Problemler. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 2(3), 171-179. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara sınav, yıl sonu sınavı | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 4 | 48 |
Ödevler | 0 | 16 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |