Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: KAPSAYICI DİL ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: SIN0006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ÖMÜR SADİOĞLU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üye. Ömür SADİOĞLU
osadioglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde uygun okuma, yazma, konuşma ve dinleme ve görsel okuryazarlık becerilerini kazanamayan öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek amacıyla zenginleştirilmiş dil öğretim etkinlikleri hazırlama ve uygulama çalışmaları yapma becerileri kazandırmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Zihinsel ve fiziksel engeli olmadığı halde okuryazarlık becerilerini edinmekte güçlük yaşayan öğrencilerin dil becerilerini geliştirecek mesleki bilgiye sahip olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kapsayıcı eğitim ve kapsayıcı dil eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.;
2 Ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin gereksinimlerini belirler;
3 Ana dili Türkçe olmayan çocuklara Türkçe öğretimi ile ilgili temel ilkeleri bilir;
4 Ana dili Türkçe olmayan çocuklara dil öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikleri bilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kapsayıcı eğitim ve kapsayıcı dil eğitimi tanımı ve kapsamı
2 Kapsayıcı eğitimin gerekçesi ve felsefesi
3 Ana dil ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar
4 Ana dili Türkçe olmayan çocuklara dil öğretimi ile ilgili teknik ve yöntemler
5 Ana dili Türkçe olmayan çocuklara Türkçe öğretiminde temel ilkeler
6 Dinleme becerisi ve öğretimi
7 Konuşma becerisi ve öğretimi
8 Kelime hazinesinin geliştirilmesi
9 Okuma becerisi ve okuduğunu anlama becerisi öğretimi
10 Yazma becerisi
11 Görsel okuryazarlık
12 İlk okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler
13 Kapsayıcı dil etkinlikleri
14 Kapsayıcı eğitim bağlamında önerilen dil etkinlikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-Ünal, E. (2020). Kapsayıcı Dil Öğretimi. Vizetek Yayınları. Ankara.
2-Gözüküçük, M., & KIRAN, H. (2016). Anadili Türkçe olmayan ilkokul öğrencilerine ilkokuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Aydın Tömer Dil Dergisi, 1(1), 47-64.
3-Baldık, Y., & İşigüzel, B. (2018). Ana Dili Türkçe Olmayan Göçmen? Toplulukların Eğitim Sistemine Katılımında? Türkçe Öğretiminin Önemi (Master's thesis, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi).
4-Egeli, S., & Barut, Y. Anadili Türkçe Olmayan Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Okul Ortamında Yaşadıkları Problemler. Kıbrıs Türk Psikiyatri ve Psikoloji Dergisi, 2(3), 171-179.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara sınav, yıl sonu sınavı
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 0 16 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 3 3 3 5 3 5 4 5 2 2 4 3 5 3 4
OK2 2 3 3 3 5 3 5 4 5 2 2 4 3 5 3 4
OK3 2 3 3 3 5 3 5 4 5 2 2 4 3 5 3 4
OK4 2 3 3 3 5 3 5 4 5 2 2 4 3 5 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr