Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: SIN0002
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ASUDE BİLGİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Asude Bilgin
asudebilgin@uludag.edu.tr
0224 2942283
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, geleceğin öğretmeni olan öğrencilerin çocuk psikolojisini anlamalarını sağlamak ve ruh sağlığının önemini kavramalarına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Geleceğin öğretmenleri okul öncesi, ilkokul, orta okul ve lise düzeyinde çocuk ve ergenlerle ilgilenmektedir. Bu nedenle çocuk psikolojini anlamaları çok büyük önem taşımaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilir ve bu alanın tarihsel gelişimini açıklayabilir.;
2 Çocukların kişilik ve benlik özelliklerini tanıyabilir.;
3 Çocukların duygusal, sosyal, cinsel, bilişsel ve bedensel gelişimlerini açıklayabilir. ;
4 Çocuklarda duygusal ve davranışsal sorunlarını anlayabilir ve açıklayabilir.;
5 Çocuk psikolojisi ve ruh sağlığı konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.;
6 Çocukluk dönemindeki uyum problemlerini gelişimsel bir perspektifle açıklayabilir.;
7 Çocuklardaki davranış sorunları için neler yapmak gerektiğini bilir ve harekete geçebilir.;
8 Bir problemle karşılaştığında farklı çözüm yolları denemeye çalışır.;
9 Özel gereksinimli çocukların özellikleri ve eğitimleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olur.;
10 Bireysel farklılıkların önemini kavrar ve her çocuğa bu bağlamda yaklaşır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amaçlarının, içeriğinin ve ödevlerin açıklanması
2 Çocuk Psikolojisinin konusu, tarihçesi ve yöntemi
3 Kişilik ve benlik kavramlarının tanınması ve gelişiminin açıklanması
4 Gelişimin incelenmesi: Fiziksel gelişim
5 Gelişime kuramsal yaklaşımlar: Duygusal gelişim (Freud, Erikson)
6 Bilişsel gelişimi (Piaget, Vygotsky)
7 Toplumsal gelişim (Erikson,Kohlberg)
8 Cinsel gelişim (Freud)
9 Çocuğun yakın çevresi: Aile, arkadaş, öğretmen
10 Çocuklukta oyunun önemi ve oyun kuramları
11 Çocukta ilgiler: Resim, müzik, spor, kitap v.b.
12 Çocukta uyum ve davranış bozuklukları
13 Problemli çocuklara yaklaşım
14 Dersin özetlenmesi ve genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Yavuzer, H. Çocuk Psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019.
Boyd, D. & Bee, H. (2009). Çocuk ve gelişim psikolojisi. Ankara: Kaknüs.
Onur, B. (2000). Oyuncaklı dünya. Ankara: İmge.
Onur, B. (2005). Türkiye'de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Test
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 13 52
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 1 2 2 2 2 2 2 1 3 3 1 2 2 1 1 1
OK2 1 2 1 3 3 3 1 1 2 2 2 1 2 1 2 1
OK3 4 1 3 2 1 1 2 1 2 3 3 3 2 1 2 2
OK4 2 3 1 1 2 1 2 2 1 1 1 1 2 3 1 1
OK5 1 2 2 1 2 2 1 2 2 1 1 2 1 1 2 1
OK6 3 2 1 2 1 1 1 2 1 2 1 2 2 1 2 2
OK7 1 1 2 2 2 1 2 1 1 3 2 2 2 2 2 1
OK8 3 1 3 1 2 2 2 1 2 1 1 1 2 1 1 2
OK9 1 1 2 3 1 1 1 1 2 4 1 2 2 3 2 2
OK10 1 2 2 1 1 2 1 1 2 1 1 1 2 1 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr