1 |
Dersin Adı: |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
2 |
Dersin Kodu: |
SIN0002 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
4 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. ASUDE BİLGİN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Asude Bilgin asudebilgin@uludag.edu.tr 0224 2942283 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, geleceğin öğretmeni olan öğrencilerin çocuk psikolojisini anlamalarını sağlamak ve ruh sağlığının önemini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Geleceğin öğretmenleri okul öncesi, ilkokul, orta okul ve lise düzeyinde çocuk ve ergenlerle ilgilenmektedir. Bu nedenle çocuk psikolojini anlamaları çok büyük önem taşımaktadır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Dersin amaçlarının, içeriğinin ve ödevlerin açıklanması |
|
2 |
Çocuk Psikolojisinin konusu, tarihçesi ve yöntemi |
|
3 |
Kişilik ve benlik kavramlarının tanınması ve gelişiminin açıklanması |
|
4 |
Gelişimin incelenmesi: Fiziksel gelişim |
|
5 |
Gelişime kuramsal yaklaşımlar: Duygusal gelişim (Freud, Erikson) |
|
6 |
Bilişsel gelişimi (Piaget, Vygotsky) |
|
7 |
Toplumsal gelişim (Erikson,Kohlberg)
|
|
8 |
Cinsel gelişim (Freud) |
|
9 |
Çocuğun yakın çevresi: Aile, arkadaş, öğretmen |
|
10 |
Çocuklukta oyunun önemi ve oyun kuramları
|
|
11 |
Çocukta ilgiler: Resim, müzik, spor, kitap v.b. |
|
12 |
Çocukta uyum ve davranış bozuklukları
|
|
13 |
Problemli çocuklara yaklaşım
|
|
14 |
Dersin özetlenmesi ve genel değerlendirme |
|