Dünyada ve Türkiyede sığır yetiştiriciliğinin durumunu, yerli ve kültür ırklarının, morfolojik ve fizyolojik özelliklerini, süt ve besi sığır yetiştirme ilkelerini ve görülen önemli hastalıklarını ve bunlardan korunma yollarını teorik ve uygulamalı olarak öğrencilere en iyi şekilde öğretmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Dünyadaki ve Türkiye’deki sığır ırklarının morfolojik ve fizyolojik özelliklerini öğrenir. ;
2
Sığır yetiştiriciliğinin yapısı, yetiştirme metodları ve seleksiyon, damızlık inek ve boğa seçimi; boğa indekslerini öğrenir.;
3
Süt ve besi sığırı yetiştirme tekniğini öğrenir ;
4
Buzağı, dana, düve ve ineklerde bakım ve yönetimini öğrenir.;
5
Besi sığırlarında bakım ve yönetimini öğrenir.;
6
Süt ve besi sığırı yetiştiriciliğinde kayıt ve verim kontrollerinin değerlendirmesini yaparak verimlilik yönünden sürünün geleceğe yönelik planlamasını yapmasını öğrenir;
7
Süt ve besi sığırı yetiştiriciliğinde görülen önemli hastalıkları ve bunlardan korunma yollarını öğrenir;
8
Süt ve besi sığırı işletmelerinde sürü yönetimini ve hayvan refahını öğrenir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dünya’da ve Türkiyede Sığır Yetiştiriciliği
2
Dünyadaki ve Türkiye’deki sığır ırklarının morfolojik ve fizyolojik özellikler
3
Sığır Yetiştiriciliğinde yetiştirme metodları
4
Sığır Yetiştiriciliğinde seleksiyon, damızlık inek ve boğa seçimi;
5
Süt sığırlarında meme sistemi ve laktasyon
6
Buzağı, dana ve düvelerin bakımı ve büyütülmesi
7
İneklerde bakım ve yönetim
8
Ders tekrarı ve Ara Sınav
9
Besi sığırlarında bakım ve yönetim
10
Süt ve besi sığırı yetiştiriciliğinde kayıt ve verim kontrollerinin değerlendirilmesi
11
İşletme ziyareti
12
Süt ve besi sığırı yetiştiriciliğinde görülen önemli hastalıklar ve bunlardan korunma yolları
13
Süt ve besi sığırı yetiştiriciliğinde görülen önemli hastalıklar ve bunlardan korunma yolları
14
Süt ve besi sığırı işletmelerinde sürü yönetimini ve hayvan refahını öğrenir
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Sığır Yetiştiriciliği, Alpan O., Arpacık R., Ankara 1997. 2. Entansif Sığır Besiciliği, Arpacık R., Ankara 1997 3. Calf Rearing, Thickett B., Mitchell D., Hallows B., 2003; 4. Dairy Cattle Science, Tyler H., Ensminger M.E., Ani.Sci. Iowa State 2005 5. Konuyla ilişkili çeşitli internet web sayfaları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
8
4
32
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
1
4
4
Arasınavlar
1
12
12
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
14
14
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU