1 | Dersin Adı: | ÇOCUK ve DRAMA |
2 | Dersin Kodu: | ÇCKZ114 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ELİF SATI ÇALIŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Elif Satı ÇALIŞ Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl MYO elifsaticalis@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Yaratıcı drama etkinliklerini uygulayabilecek becerileri kazandırmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yaratıcı dramanın tanımı ve temel özellikleri, çocuk için önemi | |
2 | Yaratıcı dramanın tarihçesi | |
3 | Yaratıcı Dramanın temel kavramları (Dramatizasyon, Rol oynama, Doğaçlama, Çatışma Anı) Yaratıcı Drama-Dramatizasyon Karşılaştırılması, Yaratıcı drama-Tiyatro Karşılaştırılması | |
4 | Yaratıcı dramanın bileşenleri (Mekan, Konu, Grup, Lider, Teknik) | |
5 | Yaratıcı Drama Aşamaları (Hazırlık-Isınma, Canlandırma ve Değerlendirme) | |
6 | Yaratıcı Drama Teknikleri | |
7 | Hikâyeden Drama Etkinliği Oluşturulması | |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | |
9 | Drama Etkinliği planı hazırlanması | |
10 | Drama etkinliği uygulanması | |
11 | Drama etkinliği uygulanması | |
12 | Okul öncesinde drama etkinliği planı hazırlanması | |
13 | Okul öncesinde drama etkinliği planı uygulanması | |
14 | Okul öncesinde drama etkinliği planı uygulanması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Yayınları. Üstündağ T. (2009). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Pegem Yayınları. Önder A. (2004). Eğitici Drama Uygulamaları, Morpa Yayınları. Ömeroğlu, E. , Ersoy, Ö. , Kandır, A., Şahin, F., ve Turla, (2003). Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya, Kök Yayıncılık. Erdoğan, T. (2015) Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama, Eğiten Kitap |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |