| 1 | Dersin Adı: | GENETİK |
| 2 | Dersin Kodu: | ZOO2402 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. CENGİZ ELMACI |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Cengiz ELMACI |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
elmaci@uludag.edu.tr, 224 2941554 U.Ü. Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü, Bursa |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Genetik biliminin temel konularını, temel kavramlarını ve kalıtımın temel ilkelerini öğrenmek |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Genetiğe Giriş, Genetiğin kısa tarihçesi | |
| 2 | Hücre kavramı, prokaryotik ve ökaryotik hücre, kromozomlar | |
| 3 | Genetik olaylar, | |
| 4 | Mendel genetiği ve temel ilkeleri, problem çözümü | |
| 5 | Bağlantı, krossing over, problem çözümü | |
| 6 | Eşey ve eşey belirleme sistemleri, eşeye bağlı karakterler, problem çözümü | |
| 7 | Allel ve allel olmayan genler arası etkiler, problem çözümü | |
| 8 | Kantitatif karakterler ve bunların genetiği | |
| 9 | Populasyon genetiği, Hardy-Weinberg dengesi, problem çözümü | |
| 10 | Gen kavramı | |
| 11 | DNA Molekülü, genin kimyasal doğası | |
| 12 | DNA replikasyonu; Transkripsiyon, Genetik kod ve Translasyon | |
| 13 | Mutasyon, Gen veya Nokta Mutasyonları | |
| 14 | Kromozomlardaki sayısal ve yapısal mutasyonları |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Soysal, M.İ. 2006. Genetik, Tekirdağ Ziraat Fakültesi Yayınları, Tekirdağ. Yüce, S., Bilgen, G., Demir, İ. 2010. Genetik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Öner, C. 2001. Genetik, Kavramlar, Palme Yayıncılık Pierce, B.A., 2003. Genetics: A Conceptual Approaches., ISBN: 1-57259-160-9 |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
| Diğer | 10 | 2 | 20 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |