1 | Dersin Adı: | HAYVANCILIK ÖRGÜTLERİ |
2 | Dersin Kodu: | ZOO3424 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SERDAR DURU |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd. Doç. Dr. Serdar DURU Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü Görükle- Bursa sduru@uludag.edu.tr 224 2941551 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Türkiye’deki hayvancılık organizasyonları ve hayvancılık politikaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders programının sunulması, hayvancılık organizasyonlarının önemi ve tanımı. | |
2 | Tarımdaki örgütlenme yapısı hakkında genel bilgi, Türkiye ile AB’deki tarımsal örgütlenme yapısının karşılaştırılması. | |
3 | Türkiye’deki hayvancılık örgüt tipleri a)İşlevlerine göre örgüt tipleri: Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının örgütlenme yapısı . | |
4 | Ana hizmet ve taşra hizmet birimleri, görevleri. | |
5 | İlgili kuruluşlar ve görevleri. | |
6 | b)Devletin etkisine göre örgüt tipleri | |
7 | c)Amaçlarına göre örgüt tipleri | |
8 | d)Hukuksal yapılarına göre örgüt tipleri | |
9 | Ders tekrarı ve ara sınav | |
10 | Türkiye’de tarımsal kooperatifçilik ve sınıflandırılması. | |
11 | Mesleki örgütler. | |
12 | Hayvancılık ile ilgili birlikler; Arı yetiştiricileri Birliği, Koyun-Keçi Yetiştiricileri Birliği, Süt Üreticileri Birliği, Yumurta Üretici Birliği. | |
13 | Beyaz Et Sanayicileri Birliği, Yem Sanayicileri Birliği, Damızlık Sığır Yetiştiricileri Birliği. | |
14 | Hayvancılıkta uygulanan desteklemeler. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1)Akman N., 2009, Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Dergisi sayı:44, 26-27 2)Köroğlu S., 2003, AB’de ve Türkiye’de tarımsal örgütlenme., AT Uzmanlık Tezi, Ankara 3)Kumlu S., Hayvancılık Örgütleri, Türkiye Damızlık Sığır Yetiştiricileri Merkez Birliği Yayınları Yayın No:2, ISBN 975-94093-1-3, Ankara, 2000 4)Rehber, E.,2011, Kooperatifçilik, Ekin Kitap Yayınevi, Bursa 5)Sahan Ü., Türkiye’de Hayvancılık Organizasyonları, Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Ders Notu, Bursa, 2012 6)Yercan M., 2007, Türkiye ve Avrupa Birliği’nde Tarımın Örgütlenme Deseni ve Tarımsal Kooperatifler, Tarım Ekonomisi Dergisi, 13(1):19-29 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |