Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTSEL OYUNLAR
1 Dersin Adı: EĞİTSEL OYUNLAR
2 Dersin Kodu: AE-407
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SADETTIN EROL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yar doç dr. Cemali Çankaya -- Okutman Mine Topsaç
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: (serol@uludag.edu.tr)
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, öğretmenlik yaşantılarında okullarında işleyecekleri derslerde kullanmaları gereken eğitsel oyunların ne olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Eğitsel oyunların önemini kavrayabilme;
2 Eğitsel oyunların planlamasını yaş gruplarına göre ders planları içerisinde kullanabilme;
3 Spor branşlarının öğretiminde eğitsel oyunları kullanarak eğitim ve öğretimi sağlayabilme;
4 Eğitsel oyunları kullanarak farklı alanlardaki çalışmaları birleştirebilme;
5 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni olarak görevlerinin neler olduğunu kavrayabilme,Beden Eğitimi ve Spor öğretmeninin becerilerini kavrayabilme,;
6 Öğrencilerin derslere motive edilmesi konusunda uygun yöntemleri kavrayabilme;
7 Derslerde öğrencilerin birbirleriyle centilmence anlaşabilmelerini kavrayabilme, Öğrencilik yaşantılarında iyi bir izleyicisi olabiliryi kavrayama. ;
8 Öğrencilik yaşantılarında iyi bir izleyicisi olabiliryi kavrayama. ;
9 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni olarak görevini yaparken eğitsel oyunlarla ilgili kavramları kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Eğitsel oyunun kullanılması, oyunun özellikleri, oyunun amaçları ve sınıflandırmaları Eğitsel oyun yönetimi
2 Eğitsel oyunun planlaması, dikkat edilecek hususlar, oyunun yönetimi ve oyunun çeşitlendirilmesi Eğitsel oyun yönetimi
3 Oyunların değerlendirilmesi, oyuna katılanların değerlendirilmesi, öğretmenin kendini değerlendirmesi Eğitsel oyun yönetimi
4 Oyun kavramı- oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları Eğitsel oyun yönetimi
5 Eğitsel oyunuların motorik özellikler üzerine etkileri. Eğitsel oyun yönetimi
6 Eğitsel oyunuların motorik özellikler üzerine etkileri. Eğitsel oyun yönetimi
7 Oyun yönetimi ve uygulaması Eğitsel oyun yönetimi
8 Oyun çesitlemesi Eğitsel oyun yönetimi
9 Oyunun planlanması Eğitsel oyun yönetimi
10 Eitsel ouynun organizmaya etkileri. Eğitsel oyun yönetimi
11 Eğitsel oyunun öğrenmede etkileri Eğitsel oyun yönetimi
12 Eğitsel oyunda liderlik. Eğitsel oyun yönetimi
13 Dönem proje sunumu Eğitsel oyun yönetimi
14 Dönem proje sunumu Eğitsel oyun yönetimi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Balyan M., Vural F., Oyunlar ile futbol eğitimi, 2007 Özsu N., Oyunlarla Spor Eğitimi, İzmir,2007 Çamlıyer H., Çamlıyer H., Eğitim Bütünliğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, 2001, Manisa Nebioğlu D., Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları ve Planlaması, Bursa Beden Eğitimi
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ödevler 1 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 92
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 0 0 0 0 4 2 5 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 3 5 3 0 1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 5 1 5 3 2 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 4 0 5 0 0 5 0 2 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 1 3 2 1 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 5 1 1 0 5 1 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 2 0 0 5 5 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 2 1 0 0 0 5 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK9 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr