Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MİMARLIK VE KENTSEL ÇEVRE
1 Dersin Adı: MİMARLIK VE KENTSEL ÇEVRE
2 Dersin Kodu: MIM2003
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. ARZU ÇAHANTİMUR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Sibel POLAT
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arzucahan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi: http://mimar.uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Mimari tasarım sürecinin ilk aşamalarında tasarım ana fikrinin geliştirilmesi amacıyla fiziksel (yapılı-doğal çevre) ve sosyo-kültürel çevre etkenlerinin kent-toplum-kentsel mekan-bina-kullanıcı ilişkileri içinde değerlendirilmesi ve kentsel mekanın morfolojik, algısal, fonksiyonel, psiko-sosyal, görsel, zamansal ve sürdürülebilirlik boyutlarının tasarımın her aşamasında ele alınması için gerekli bilgi ve becerilerin öğrencilere kazandırılması.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çevre karakter analiz yöntemlerinin öğrenilmesi.;
2 Fiziksel çevre bileşenlerini değerlendirebilmek.;
3 Çevresel algı ve çevre imajı kavramlarının öğrenilmesi.;
4 İnsan-çevre etkileşimini mimari tasarım sürecinde kullanabilmek.;
5 Edinilen bilgi ve becerileri görsel ve sözlü olarak sunabilmek.;
6 Fiziksel ve sosyal çevreye duyarlı, sürdürülebilir bir bakış edinmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriğinin ve programının tanıtılması Uygulama ve tartışma: Kampus içinde zihinsel haritalama Ödev 1: Sevdiğiniz bir kentsel mekanı foto ve eskizlerle tanıtınız, o mekanı neden sevdiğinizi ifade ediniz.
2 Çevre psikolojisi, çevre ve kentsel mekan kavramları, kentsel mekan türleri ve boyutları Ödev 1 sunumları ve tartışma Film: The social life of small urban places- William Whyte
3 Başarılı kentsel mekanın özellikleri ve örnekler Münazara konusu: Kent bir mücadele arenası mıdır? Tarihsel bir süreklilik mi taşır? Kentsel mekan verimli mi olmalı, adaletli mi?
4 Kentsel mekanın morfolojik boyutu Münazara Ödev 2: Seçilen kentsel mekanın morfolojik analizi
5 Uygulama: U.Ü. Görükle Kampusu Mimarlık Fakültesi Binası önündeki kentsel mekanın tasarımı Ödev 2 sunumları ve tartışma
6 Kentsel mekanın algısal boyutu Kentsel mekanın algısal boyutu Uygulamaların tartışılması Ödev 3: Seçilen kentsel mekanın algısal açıdan analizi
7 Kentsel mekanın fonksiyonel boyutu Ödev 3 sunumları ve tartışma Ödev 4: Seçilen kentsel mekanın fonksiyonel açıdan analizi
8 Kentsel mekanın psiko-sosyal boyutu Ödev 4 sunumları ve tartışma Ödev 5: Seçilen kentsel mekanın psiko-sosyal açıdan analizi
9 Ara Sınav Ödev 5 sunumları ve tartışma Ödev 6: Seçilen kentsel mekanın görsel ve zamansal açıdan analizi
10 Kentsel mekanın görsel ve zamansal boyutu Ödev 6 sunumları ve tartışma
11 Uygulama: U.Ü. Görükle Kampusu Mediko-sosyal binası önündeki kentsel mekanın tasarımı Uygulamaların tartışılması Ödev 7: Seçilen kentsel mekanın sürdürülebilirlik açısından analizi
12 Kentsel mekanın sürdürülebilirlik boyutu Yıl sonu çalışması sunumları
13 Yıl sonu çalışması sunumları Yıl sonu çalışması sunumları
14 Yıl sonu çalışması sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alexander C, Ishikawa S, Silverstein M, et al. [1977]. A pattern language. New York: Oxford University Press.
Dana Cuff (1989). Through the looking glass: Seven New York architects and their people. Architects People. New York: Oxford.
Jon Lang (1987). Creating architectural theory. New York: VNR.
Lynch K (1960) The Image of the City, MIT, USA.
Rossi A (1996) Şehrin Mimarisi, Kanat Yayınları, İstanbul.
Lesley Bain, Barbara Gray, Dave Rodgers (2012) Living Streets: Strategies for Crafting Public Space, Wiley; 1 edition
Charles C. Bohl Garry Cusumano (2002) Placemaking, Urban Land Institute
Lance Jay Brown, David Dixon, Oliver Gillham (2009) for an Urban Century: Placemaking for People, Wiley; 1 edition
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 1 4 8
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,77
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 4 3 3 3 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 4 1 1 4 1 1 1
OK3 4 4 3 2 2 1 1 1 1 1 1
OK4 4 4 3 2 2 1 1 1 1 1 1
OK5 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1
OK6 4 4 3 2 2 1 1 4 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr